17:29 1397/12/21

 

 

به گزارش خبرنگار مفتاح، غفور راستین رییس مرکز اورژانس استان اصفهان در نشست خبری پیشگیری از خطرات  چهارشنبه سوری و فرهنگ سازی متناسب با آن آمار سال گذشته اصفهان را در مقایسه با سالهای پیشین نامناسب عنوان کرد وگفت: سال گذشته با 20 درصد افزایش مصدومان چهارشنبه سوری مواجه بودیم. 14 نفر بستری شدند و یک نفر هم قطع عضو شده است.

راستین با  بیان اینکه جوانان وکودکان بیشترین رنج آسیب دیدگان این شب بوده اند و صورت که مهمترین قسمت بدن هر انسان است، بیشترین آسیب را می بیند، گفت: اگر والدین مراقب کودکان باشند شاهد صدمات وتلفات کمتری خواهیم بود.

وی در ادامه از وجود مراکز محدود توزیع ترقه های استنادارد گفت وادامه داد: اگر همان ترقه استاندارد را هم درست استفاده نکنیم مشکلاتی ایجاد می کند . باید توجه داشته باشم که ترقه ها دور از حرارت و برق نگهداری بشوند.

وی با تاکید بر اینکه خانواده ها  به دنبال تهیه بمب ونارنجک نباشند گفت: بارها در حین ساخت همین بمب ها ونارنجک‌ها افراد دچار مصدومیت شده اند و انفجار و صدای مهیب این بمب‌ها مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد می کند که مشکلات قلبی یکی از این مشکلات است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر قرار است خانواده ها  آتشی روشن کنند و کنار هم باشند باید در پایان از خاموش بودن آتش اطمینان حاصل کنند تا خطری کسی را تهدید نکند.

بنا به گفته  رییس مرکز اورژانس استان اصفهان گاهی در صحنه حادثه و برخورد با مصدم، مردم مشکلاتی ایجاد می کنند ومانع خدمات رسانی بهتر اورژانس می شوند. وی توصیه کرد اگر حادثه به شکلی است که امکان انتقال مصدوم است فرد را از محل حادثه خارج کنند ودر غیر اینصورت با اورژانس تماس حاصل کنند تا نیروها در اسرع وقت به محل اعزام شوند.

وی همچنین از مردم خواست در این مواقع با اورژانس همکاری داشته باشند ومانع حرکت خودروها نشوند.

وی در ادامه با تاکید بر مصدومیت بیشتر چشم در حوادث چهارشنبه سوری از مردم خواست به هیچ عنوان چشم آسیب دیده را دست کاری نکنند و به محض آسیب با گذاشتن وارونه یک لیوان بر روی چشم سریعا فرد را به مزاکز درمانی منتقل کنند.

غفور راستین با گلایه از فقدان طراحی لاین ویژه خودروهای امدادی در شهر گفت: توسعه شهری قابل تحسین است اما متاسفانه مسیر ویژه ای برای حرکت سریع خودروهای امدادی وجود ندارد و متاسفانه برخی افراد آژیر اورژانس را بی دلیل عنوان می کنند، که این درست نیست آژیر امبولانس یا به معنی حمل بیمار برای رسیدن به یک بیمار است.

وی در ادامه با معین خواندن اصفهان برای استان های همجوار از آماده باش کلیه نیرو برای چهارشیه اخر سال ونوروز خبر داد و گفت : 145 پایگاه در آماده باش صد در صد هستند تا 17 فرودین ماه خدامت رسانی انجام می دهند.

مطالب پیشنهادی