به گزارش مفتاح, دبیر ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در تعطیلات نوروزی حداقل پنج رشته اصلی به صورت تمام وقت در همه بیمارستان‌های شهرستان‌های استان اصفهان مستقر هستند .

به گزارش ایمنا، غفور راستین اظهار کرد: در اکثر بیمارستان‌ها طب اورژانس وجود دارد و امکان ویزیت و درمان درصد زیادی از بیماران را فراهم کرده است.

وی افزود: پنج تخصص اصلی مورد اشاره  داخلی، جراحی، اطفال، زنان و بیهوشی است.

دبیر ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز از انجام دیالیز مسافران نیازمند به دیالیز بدون محدودیت  در ایام نوروز خبر داد و گفت: طرح ۲۴۷ یعنی درمان اورژانسی بیماران سکته قلبی در بیمارستان‌های چمران، خورشید و شهید صدوقی و طرح ۷۲۴ یعنی درمان سکته‌های مغزی در بیش از ۱۴ بیمارستان در تعطیلات نوروز بدون وقفه انجام خواهد شد.

وی از آماده باش همه مراکز درمانی از ۲۵ اسفندماه تا ۱۷ فروردین ماه سال آینده برای ارائه خدمات به مسافران و شهروندان خبر داد و گفت: ۶۰ بیمارستان و ۵۰ درمانگاه شبانه روزی ، ۱۸ آزمایشگاه و آزمایشگاههای  مراکز درمانی و ۱۴ مرکز دندانپزشکی به صورت شبانه روزی در نوروز فعال است.

راستین با بیان اینکه ۲۱ مرکز ترک اعتیاد در تعطیلات  نوروز فعال است، ادامه داد: همچنین در این ایام نیز پنج مرکزMRI وCT و سونوگرافی  خصوصی  و تمامی بخشهای رایولوژی  مراکز درمانی برای ارائه خدمات به مردم فعال است.

وی از آماده باش ۱۴۵ مرکز اورژانس  پیش بیمارستانی شامل هفت پایگاه شهری و ۶۹ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی با۲۲۰ دستگاه آمبولانس خبر داد و ادامه داد:  دو دستگاه  اتوبوس آمبولانس در نوروز آماده خدمت‌رسانی است و یک فروند بالگرد هم به عنوان اورژانس هوایی با تیم تخصصی مربوطه فعال خواهد بود.

رییس مرکز اورژانس استان اصفهان همچنین به  ماموریت‌های انجام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۱۵ فروردین ۹۷ در حوزه پیش بیمارستانی  اشاره کرد و گفت: ۱۲هزار و۲۴۸ماموریت شامل هشت هزار و ۴۸۸ ماموریت غیر تصادفی  و یک هزار و ۷۴۲ حوادث تصادفی  که  یک هزار و ۱۰۳ مورد  جاده‌ای و مابقی حوادث شهری و ترافیکی بوده است در این دوره زمانی انجام گرفت.

وی با اشاره به اینکه از اول  اسفندماه طرح ضربت  نظارت و بازرسی اماکن  تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و جاده‌ای توسط ۵۰ تیم صورت می‌گیرد، ادامه داد: کارشناسان بهداشت محیط تمامی شبکه های بهداشت ودرمان و مراکز بهداشت شماره یک و دو اصفهان و بازرسین معاونت غذا و دارو در قالب تیم های نظارتی در طول نوروز برای رسیدگی به شکایات به صورت کشیک  و آنکال در حال ارائه خدمت هستند.

 

اصفهان امروز

مطالب پیشنهادی