به گزارش مفتاح, همزمان با هشتم مارس و روز جهانی زن «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به همین مناسبت اظهار داشت: در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه حقوق زنان و نقش رهبری آنان در برخی از بخش‌ها داشته‌ایم. هرچند، این دستاوردها تکامل و انسجام لازم را نداشته‌اند.

به گفته دبیر کل سازمان ملل، در اصل برابری جنسیتی مساله قدرت است. ما در جهانی مرد محور و با فرهنگی مرد محور زندگی می‌کنیم و حقوق زنان تنها در موضوعات عینی در نظر گرفته می‌شود.

آنتونیو گوترش با بیان اینکه افزایش تعداد زنان تصمیم گیرنده، اصلی اساسی است، اظهار داشت: در سازمان ملل تلاش شده تا این اصل به اولویتی فوری و ضروری تبدیل شود. اکنون ما از برابری جنسیتی در میان افرادی که تیم‌های ما را در جهان هدایت می‌کنند، برخورداریم و تعداد قابل توجهی از زنان در بخش‌های ارشد مدیریتی در حال فعالیت هستند.

دبیر کل سازمان ملل افزود: با این وجود همچنان زنان در دستیابی و اعمال قدرت با مشکلات جدی روبرو هستند. همچنین در برخی از کشورها مشاهده می‌شود با وجود کاهش نرخ قتل، آمار به قتل رسیدن زنان رو به افزایش است.

در پیام دبیر کل سازمان ملل آمده‌است: برای جبران عقب ماندگی در حوزه تحقق حقوق زنان، لازم است تلاش‌ها برای حفاظت و ارتقای جایگاه حقوق زنان، منزلت و نقش هدایت‌گر آنان دو برابر شود.

به گزارش مفتاح به نقل از سایت اطلاع رسانی این سازمان، سازمان ملل متحد شعار «برابر بیندیش، هوشمندانه بساز و برای تغییر نوآوری داشته باش» را برای روز جهانی زن انتخاب کرده و نوآوری اجتماعی را اصلی مهم به منظور دستیابی به برابری جنسیتی برای زنان و دختران سراسر جهان می‌داند.

ایسنا

مطالب پیشنهادی