1:03 1397/11/20

به گزارش سرویس بین الملل مفتاح به نقل از فارس، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا در واکنش به مداخله آمریکا و کشورهای غربی در امور داخلی این کشور، جمعه‌ گفت که آمریکا موفق نخواهد شد کشورش را بی‌ثبات کند.

مادورو گفت: آنها تلاش دارند تا استقلال و حق حاکمیت ونزوئلا را به بهانه ارسال کمک‌های بشردوستانه نابود کنند. آنها در تلاش هستند تا کشور را بی‌ثبات کنند اما این اقدام هیچ موفقیتی به همراه نخواهد داشت.

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین با برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در این کشور با هدف متوقف کردن بحران سیاسی ونزوئلا موافقت کرد.

مادورو گفت که کاراکاس آماده است تا از مکانیزم «مونته‌ویدئو» یا هر ابتکار دیگری که با هدف مشارکت در گفت‌وگوها در ونزوئلا باشد حمایت کند.

 طرح پیشنهادی برای خاتمه بحران ونزوئلا که «سازوکار مونته‌ویدئو» نام دارد، روز گذشته توسط وزیر امور خارجه اروگوئه و همتای مکزیکی او در یک کنفرانس خبری اعلام شد. این رونمایی، یک روز پیش از آغاز جلسه‌ای بین‌المللی درمورد بحران ونزوئلا در شهر مونته ویدئو پایتخت اروگوئه انجام شد.

«رودولفو نین نووا» وزیر امور خارجه اروگوئه گفت مرحله اول شامل گفت‌وگوی فوری برای ایجاد ارتباط مستقیم بین حزب سوسیالیسم حاکم و مخالفان راست‌گرای دولت است. مراحل بعدی پس از آن شامل مرحله مذاکره، مرحله رسیدن به یک پیمان مشترک و مرحله آخر شامل اجرایی شدن آن است.

انتهای پیام/

مطالب پیشنهادی