17:04 1397/09/10

 

 

به گزارش مفتاح، سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي " بیان داشت : با اعلام شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي، مالکان خودرو و موتورسيکلت‌هاي فاقد کارت سوخت با مراجعه به سامانه خدمات دولت همراه و اپليکيشن خدمات دولت همراه مي‌توانند جهت ثبت نام کارت سوخت اقدام کنند.

اين مقام مسئول عنوان داشت: متأسفانه برخي از شهروندان در هنگام ثبت نام به آدرس سايت توجه نکرده و با جستجو از طريق موتور‌هاي جستجو و يا رفتن به لينک‌هايي که در ديگر سايت‌ها ارائه شده در دام سودجويان سايبري گرفتار مي‌شوند به نحوي كه ثبت کردن اطلاعات در سايت‌هاي جعلي مي‌تواند زمينه ساز سوء‌استفاده از کاربران را فراهم آورده که پيامد اين بي‌دقتي مي‌تواند باعث بروز مشکلاتي مثل سرقت و ... شود.

وي افزود: از آنجايي که يکي از روش‌هاي ثبت نام، استفاده از اپليکيشن دولت همراه است، لذا اين احتمال وجود دارد تا مجرمان سايبري با طراحي اپليکيشن‌هايي مشابه و جعلي، اقدام به سرقت اطلاعات کاربران کرده و يا با قرار دادن اين اپليکيشن در سايت‌هاي آلوده به بدافزار، اطلاعات ذخيره شده در سيستم قربانيان را هدف قرار دهند.

سرهنگ مرتضوي به شهروندان توصيه کرد: در صورت عدم آشنايي کافي با فضاي وب از افراد معتمد و آشنا کمک گرفته و اطلاعات خود را در اين فضا منتشر نکنند، همچنين ثبت نام از طريق سامانه مذکور و همچنين اپليکيشن دولت همراه، رايگان بوده و نيازي به ارائه اطلاعات بانکي در اين مرحله نيست.

وي در پايان خاطر نشان كرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي موضوع را از طريق نشاني پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمي با ما در‌ ميان بگذارند

منبع پایگاه خبری پلیس

مطالب پیشنهادی