9:06 1397/09/03

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش مفتاح، آیت الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به هفته وحدت بر ضرورت اتحاد شیعه و سنی با تکیه بر مشترکات تأکید کرد و اظهار داشت: مسلمانان باید در برابر دشمنانی که اساس اسلام را هدف قرار داده اند بایستند.

 

وی معنای وحدت را ایستادگی و مقاومت در برابر مستکبران و تفرقه انگیزان دانست و گفت: وحدت یعنی جهان اسلام مشت محکمی شوند و بر دهان آمریکا بکوبند.

 

با بیان این که همان گونه که در عرصه شیعه و سنی دم از وحدت و تقریب می زنیم در عرصه داخلی نیز به شدت نیاز به وحدت زیر پرچم ولایت داریم، افزود: وحدت با شعار شکل نمی گیرد بلکه با تحمل، سعه صدر، برخورد منطقی و خوش گمانی نسبت به یکدیگر شکل می گیرد.

 

پیروزی ها و مقاومت جریان های اسلامی برگرفته از فرهنگ بسیج است

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه با گرامیداشت هفته بسیج، بسیج را فرهنگ آمادگی برای دفاع از دین و ارزش های اسلامی توصیف کرد و اظهار داشت: بسیج و سپاه پاسداران تدارک کننده این فرهنگ هستند، این فرهنگ را قرآن دستور داده و قطعا عامل پیروزی بوده، هست و خواهد بود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که فرهنگ بسیج در عراق، لبنان، سوریه و یمن جواب داده است، گفت: پیروزی ها و مقاومت جریان های اسلامی برگرفته از فرهنگ بسیج است و این سرمایه بزرگ باید حفظ و تقویت شود.

 

برخی با گفته های نسنجیده به دنبال عبور از اسلام هستند

 

وی در ادامه با بیان این که جمهوری اسلامی سه عنصر اصلی اسلام، جمهوریت و ولایت فقیه را دارد که تا ابد قابل تغییر نیست، تصریح کرد: اگر کسی از این ها عبور کند از نظام عبور کرده است.

 

آیت الله خاتمی بر ضرورت مراقبت از انحراف در جامعه تأکید کرد و گفت: مردم مراقب باشند انحراف ذره ذره شکل می گیرد، یکی از روزنامه هایی که از بودجه بیت المال تغذیه می کند می نویسد چون شراب قلابی بلای جان مردم شده، آنرا آزاد کنید.

 

امام جمعه موقت تهران گفته این فرد را عبور از اسلام خواند و خواستار ورود هیأت نظارت بر مطبوعات در این زمینه شد و افزود: هیأت نظارت بر مطبوعات باید نظارت کند نه این که ما در خطبه ها بگوییم و متأسفانه هنوز ورود نکرده اند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز می گویند شراب آزاد شود، فردا می گویند بی حجابی و بعدا می گویند اسلام را به رفراندوم بگذارید؛ این آرزو را به گور خواهید برد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خطاب به کسانی که به دنبال چنین آزادی هایی هستند، گفت: مردم به اسلام رأی داده اند و برای دفاع از اسلام تا آخرین نفر، نفس و قطره خون از آن دفاع می کنند.

 

وی با بیان این که مردم ما انقلاب کردند که فساد و فحشا نباشد، افزود: نگویید چیزی در روزنامه نوشته شده و فلانی دارد آنرا خطبه ای می کند، این گونه نیست جریانی را  می بینم که می خواهد اسلام زدایی را تئوریزه کند و بنده تا آخریم قطره خونم فریاد خواهم زد.

 

مردم ایران شایسته بهترین تکریم ها و خدمت رسانی هستند

 

آیت الله خاتمی مردم کشور اسلامی ایران را شایسته بهترین تکریم ها دانست و وظیفه مسؤولان را در این باره سنگین ارزیابی کرد و گفت: مردم از گرانی های لجام گسیخته رنج می برند و اگر خطیب جمعه این مسائل را نگوید در حق مردم جفا کرده است.

 

امام جمعه موقت تهران مدیریت جهادی و نظارت از سوی مسؤولان را نیاز کشور و حلال مشکلات ذکر کرد و افزود: برخی کالاهایی که هیچ ربطی به تحریم و خارج ندارد را از پیش خود چند برابر گران می کنند؛ مسؤولان جلوی گران فروشی های خودساخته را بگیرند و با فرهنگ ما می توانیم و توکل بر خداوند می توانیم مشکلات را حل کنیم.

 

ملت ما به فضل الهی آمریکا را تحقیر کرده و تحقیر می کند

وی در ادامه سخنان خود به سخنان سخیف ترامپ اشاره کرد و اظهار داشت: ترامپ برای دومین بار ملت ایران را تروریست نامیده در صوتی که خود لایق آن است؛ شما تروریست و تروریست پرور هستید و عربستان نوکر شما در هر تروری در جهان اسلام نقش دارد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که آمریکا به شدت در عرصه های نرم افزاری، سخت افزاری و اقتصادی در حال حقارت و افول است، ابراز کرد: از این رو ترامپ با این حرف ها می خواهد ملت ایران را تحقیر کند در حالی که ملت ما به فضل الهی آمریکا را تحقیر کرده و تحقیر می کند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سفر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران و سخنان سخیف او، گفت: این مهمان پررو فضولی هایی کرده که در عرصه دیپلماتیک نباید اجازه داده می شد؛ آمده بود که یک جاسوس را آزاد کند و برای برجام نیامده بود.

 

وی سخنان وزیر خارجه انگلیس مبنی بر این که انگلیس قدرت کوچکی در خاورمیانه نیست و نفوذ بسیار زیادی در منطقه دارد را فرار به جلو دانست و اظهار کرد: نه امروز بلکه از روزی که میرزای شیرازی فتوای تحریم تنباکو داد شما تحقیر شدید و همچنان تحقیر شده و منفور ملت ایران هستید.

 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: وزیر خارجه انگلیس گفته عربستان متحد ما در منطقه است نه ایران؛ ما افتخار می کنیم که متحد شما افراد منفور نباشیم و بهتر که شما متحد عربستان جلاد باشید.

 

دفاع از مردم مظلوم یمن وظیفه ای دینی و انسانی است

 

آیت الله خاتمی با بیان این که دفاع از مردم مظلوم یمن وظیفه ای دینی و انسانی است، گفت: در یمن هزاران نفر شهید و 85 هزار کودک جان دادند؛ زیرساخت های این کشور منهدم شده است اما در این آزمون مردم یمن برنده و سرفراز شدند و عربستان و همپیمانانش به عنوان جانی قرن جنایات مغول را به نمایش گذاشته اند.

 

وی با انتقاد از سکوت و عدم اقدام عملی سازمان های بین المللی، خواستار ورود آنها به مسأله یمن شد و ابراز کرد: متأسفانه سازمان های بین المللی فقط بیانیه می دهند و محکوم می کنند در صورتی که باید به آمریکا که اتاق جنگ علیه ملت مظلوم یمن است فشار بیاورند.

 

امام جمعه موقت تهران در پایان مقاومت اسلامی در فلسطین را تحسین کرد و افزود: 470 موشک مقاومت به سرزمین های اشغالی جواب داد و مذاکرات جواب نداد، آفرین بر مردم فلسطین که اسرائیل غاصب را به ذلت نشاندند و امیدواریم قبل از 25 سالی که آقا فرمودند شاهد نابودی رژیم صهیونیستی باشیم.

منبع: رسا

مطالب پیشنهادی