16:44 1397/08/26

 

 

به گزارش مفتاح، سرهنگ "جهانگیر کریمی" با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی "فیلم 110 ثانیه ای ما (مردم و امنیت)" با موضوع پیشگیری از اعتیاد اظهار کرد: با توجه به گستره آسیب خانمان سوز اعتیاد و دغدغه های مردم شریف ایران اسلامی و مسؤولان محترم به ویژه فرماندهی محترم کل قوا (مدظله العالی)، معاونت اجتماعی ناجا در نظر دارد به منظور کاهش اثرات این معضل اجتماعی و پیشگیری از آن جشنواره ای را برگزار کند.

وی در ادامه افزود: این جشنواره در سه قالب انیمیشن، مستند و داستان برگزار می شود و نمایش آثار کوتاه، جذاب و تصویری خلاقانه با موضوع آسیب های مرتبط با استعمال و توزیع مواد مخدر، تجلیل از هنرمندان مروج قانون و مفاهیم اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر از طریق رشته فیلم سازی، از جمله اهداف برجسته این جشنواره فرهنگی و هنری است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان متذکر شد: این جشنواره در 10 محور برگزار می شود که نقش باورها، اعتقادات دینی و هنجارها در پیشگیری از اعتیاد، باورهای غلط، ناآگاهی و اثرات آن در اعتیاد، سبک زندگی، تغییرات اجتماعی و اعتیاد، خانواده و اعتیاد، دوره نوجوانی، بلوغ، دوستان و اعتیاد، فضای مجازی جنگ نرم و اعتیاد، پیامدهای گرایش به اعتیاد، نقش محیط های ناسالم و پرخطر در بروز و شیوع اعتیاد، نقش ورزش و تفریحات در پیشگیری از اعتیاد و نقش سازمان های دولتی و مردم نهاد در پیشگیری از اعتیاد از جمله این محورها هستند.

سرهنگ کریمی تاکید کرد: مهلت ارسال آثار به جشنواره از طریق نشانی Festival110.tebyan.net تا 20 آذر ماه بوده و داوری آثار نیز تا 30 آذر ماه انجام می شود.

وی حداکثر آثار مجاز برای هر نفر را 5 عدد عنوان کرد و گفت: درج نام صاحبان اثر، کد ملی و شماره تماس آن ها در سامانه جشنواره الزامی است و تمامی آثاری که با سرمایه شخصی از سال 1395 تا کنون در محورهای اعلامی جشنواره تولید شده و در رسانه ها منتشر نشده اند، مجاز به شرکت در جشنواره هستند.

سرهنگ کریمی  با بیان اینکه استان اصفهان دارای هنرمندان خلاق، نوآور و برتر در کشور است گفت: انتظار ما این است که  هنرمندان، فیلم سازان و داستان نویسان و مستندسازان استان حضوری پرشور و قوی در این جشنواره داشته باشند.

منبع: پایگاه خبری پلیس

مطالب پیشنهادی