17:44 1397/08/23

بازدید شهردار اصفهان از مرکز معاینه فنی خودرو؛ خودروهای شهرداری زیر ذره بین معاینه فنی خودرو /

 

 

به گزارش مفتاح و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، قدرت الله نوروزي در حاشيه بازديد از اين مركز اظهار كرد: داشتن هواي پاك يك حق بشري و جزء حقوق شهروندي محسوب مي شود كه ما همواره بر داشتن آن تاكيد داشته ايم.

وي تصريح كرد: بيش از 60 درصد آلودگي هواي شهر ناشي از تردد خودروهاي سبك و سنگين شامل بخشي از اتوبوس هاي درون شهري، تاكسي ها، كاميون ها، موتورسيكلت ها و خودروهاي شخصي است كه اين ميزان مي تواند آسيب سنگيني به هواي شهر وارد كند.

شهردار اصفهان ادامه داد: شهرداري براي جلوگيري از تشديد اين آلودگي ها تصميم گرفته تا اقدامات لازم را از خودش شروع كند. شهرداري با داشتن 8 مركز معاينه فني خودرو كه يكي از آنها مربوط به وسايل نقليه سنگين و مابقي مربوط به وسايل نقليه سبك است و در آينده نزديك 4 مركز نيز به مجموع مراكز معاينه فني اضافه خواهد شد، زمينه را براي اين اقدام فراهم كرده است.

معاينه فني وسايل نقليه شهرداري

وي با بيان اينكه براي نخستين بار در اصفهان معاينه فني وسايل نقليه شهرداري آغاز شده است، تاكيد كرد: لازم است شهرداري، سازمان ها، دستگاه هاي دولتي، دستگاه هاي نظامي، شركت ها و ... به اين موضوع توجه ويژه اي داشته و معاينه فني خودورهاي خود را جدي بگيرند.

نوروزي گفت: مراكز معاينه فني آمادگي اين را دارند تا در هر شيفت كاري روزانه 2500 خودرو را معاينه كنند كه اين فرصتي طلايي براي شهر و شهروندان است.

شهردار اصفهان با بيان اينكه بايد معاينه فني خودروها جدي گرفته شود، افزود: مهمترين كار در شرايط فعلي به منظور داشتن هواي سالم و محافظت از جان مردم و نيز آگاهي از ميزان آلايندگي خودروها مراجعه به مراكز معاينه فني خودرو است.  

 

 

مطالب پیشنهادی