17:21 1397/08/23
 
 
 
 

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، تشکل‌های دانشجویی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی (انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اصفهان، جامعه اسلامی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی، بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهان و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان) در اعتراض به حضور سید علیرضا بهشتی یکی از محکومان فتنه 88 در دانشگاه بیانیه‌ای صادر کردند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: از ابتدای شکل‌گیری انقلاب پر برکت اسلامی دانشگاه و دانشگاهیان همیشه یکی از قطب‌های مهم کنشگری در جامعه بوده‌اند. پس از انقلاب شکوهمند بهمن 57 انقلاب دوم و سوم یعنی تسخیر لانه جاسوسی و انقلاب فرهنگی توسط قشر دانشجو صورت پذیرفت.

در ادامه این بیانیه نوشته شده: حضور افرادی که سابقه‌ محکومیت در وقایع سال 88 را در کارنامه دارند، چه توجیهی دارد؟ چگونه از کسانی که در سال 88 در مقابل نظام ایستادند و در کنار منافقین آن خسارات جبران ناپذیر را به کشور وارد کردند و اصل انقلاب و نظام را نشانه رفتند، می‌توان انتظار روایتگری شخصیتی را داشت که توسط همان منافقین به شهادت رسید و معتقد بود که نگران نابودی انقلاب نخواهد بود چرا که در این صورت قبل از آن جان خود را در این راه فدا کرده است؟ کسانی که حاضر به برائت از اهانت‌کنندگان به اصل ولایت فقیه نیستند، چگونه می‌توانند ترسیم‌گر شخصیتی باشند که تئوریسین تشکیلاتی نظام امام و امتی به شمار می‌رفت؟

دانشجویان در پایان نوشتند: ما دانشجویان انقلابی دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی اعتراض خود را به این برنامه اعلام می‌کنیم و متذکر می‌شویم که مسأله فتنه خط قرمز نظام و رهبری است که به هیچ وجه قابل مسامحه نیست و نسبت به آن کوتاه نخواهیم آمد. از مسؤولان و دست اندرکاران دانشگاه نیز انتظار می‌رود که با جلوگیری از ورود عناصر مسأله‌دار، محیط دانشگاه را آلوده به اقدامات سیاست‌زده نکنند و مانع از ایجاد تنش و التهاب در دانشگاه شوند.

 مصادف با نودمین سالروز ولادت شهید دکتر بهشتی، شهرداری اصفهان با همکاری دانشگاه اصفهان اقدام با برگزاری چند برنامه کرده که اعتراض دانشجویان نه به اصل برنامه بلکه نسبت به سخنرانان حاشیه‌دار این مراسم است.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی