17:12 1397/08/22

 

 

به گزارش مفتاح، سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي" بيان داشت :در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه با هدف خريد مقاله در يكي از سايت هاي اينترنتي از وي كلاهبرداري شده است، بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

اين مقام مسئول عنوان داشت: شاكي پس از مشاهده آگهي فروش انواع مقاله آماده با شخص آگهي دهنده تماس برقرار کرده و درخواست خريد مي کند که فروشنده تقاضاي واریز وجه مربوطه را می کند.

وي با اشاره به اینکه خریدار وجه را به حساب فروشنده واریز می کند و فرد فروشنده دیگر تلفن خود را جواب نمی دهد افزود: اين پرونده سه شاكي ديگر نيز داشته که بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت و متهم در اسرع وقت شناسايي و دستگير شد.

سرهنگ مرتضوي در پايان توصيه کرد: سايت‌هاي تبليغاتي انجام معامله را در بستر فيزيكى بر عهده خريدار و فروشنده واگذار كرده‌اند، بنابراين شهروندان بايد پس از رويت كالا يا خدمات و احراز هويت هر يك از طرفين معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام كار يا خدمات انجام دهند تا گرفتار كلاهبرداران نشوند، همچنين ‌به منظور پيشگيري از وقوع اين گونه جرايم از هويت فروشنده مطلع گشته و از واريز هرگونه وجه خودداري کنند.

مطالب پیشنهادی