10:58 1397/06/03

بهره برداری بازار روز برای منطقه 13 شهرداری؛ بازار روز کوثر به ایستگاه چهاردهم رسید

 به گزارش مفتاح و به نقل از  اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، بازارهای کوثر به منظور کاهش هزینه‌های تردد و حجم ترافیک درون‌شهری، صرفه‌جویی در وقت شهروندان، کاهش آلودگی‌های محیط‌ زیست و حذف واسطه‌ها بین تولید‌کننده و مصرف‌کننده ایجاد می شود.  

بازار روز کوثر ۱۴ در فضایی با عرصه ۲۷۷۰ مترمربع و مساحت ۴۷۰۰ مترمربع  اجرایی شده، همچنین در طبقه زیرین این بازار پارکینگی به مساحت ۲۷۰۰ مترمربع ، فروشگاه، انبار و محل بازی برای کودکان احداث شده است.

دراین بازار، شهرداری تمام مایحتاج عمومی و سبد کالاهای مورد نیاز خانواده ها را با ۱۰ تا ۴۰ درصد تخفیف نسبت به دیگر فروشگاه‌های موجود در شهر عرضه می‌کند.

ضرورت توسعه کیفی فروشگاه های کوثر

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان در آیین افتتاح چهاردهمین بازار روز کوثر گفت: تکریم مشتری و توجه به نیاز آنان مولفه ای است که در فروشگاه های زنجیره ای باید مورد توجه قرار گیرد.

محمد مجیری اظهار کرد: مشتری مداری و فضای رقابتی بازار از جمله مواردی است که برای توسعه کیفی و کمی فروشگاه ها باید مد نظر قرار داد، زیرا توجه این موضوعات تاثیر بسزایی در رونق کسب و کار دارد.

وی با اشاره به گسترش کمی فروشگاه های زنجیره ای در سطح شهر گفت: تکریم مشتری و توجه به نیاز آنان مولفه ای است که در فروشگاه های زنجیره ای خارج از کشور نیز بسیار اهمیت دارد و موجب رشد کیفی خدمات این فروشگاه ها شده است که از این تجربیات باید در داخل استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با اشاره به سیاست گذاری های وزارت صنعت، معدن و تجارت در توسعه فروشگاههای زنجیره ای افزود: این سیاست ها در جهت رونق فروشگاه های بزرگ و ساماندهی فروشگاه های خرد ایجاد می شود که در این بین توجه به نیاز شهروندان و توسعه کیفی فروشگاه ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

کوثرها بر حسب تقاضاها در مناطق مختلف شهر افزایش می یابد

شهردار اصفهان در ادامه این آیین گفت: تامین رفاه بیشتر مردم همواره مورد توجه مدیریت شهری بوده است که برای تحقق این مهم باید نیازهای مردم در مکان های مناسب برآورده شود.

قدرت الله نوروزی هدف اولیه از راه اندازی فروشگاه های کوثر را ایجاد تسهیلات مناسب برای دسترسی بهتر مردم در تامین مایحتاج خود عنوان کرد و افزود: تاکنون ۱۳ فروشگاه کوثر در شهر اصفهان راه اندازی شده است و خرسندیم که امروز همزمان با دهه ولایت و امامت چهاردهمین فروشگاه نیز افتتاح شد.

وی با بیان اینکه کوثر ۱۴ ادامه داد: در قسمت زیرین چهاردهمین بازار پارکینگ احداث شده تا شهروندان هیچ نگرانی بابت جای پارک خودرو نداشته باشند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه سیاست شهرداری در راه اندازی فروشگاههای کوثر، تامین رفاه بیشتر برای شهروندان است، اظهار امیدواری کرد: با توسعه الگوی مشارکت مردمی، تلاش داریم فروشگاه کوثر به کسب و کار فروشگاه های سنتی و مغازه داران آسیب وارد نکند که در این راستا اگر بنای کار به توسعه بازارهای کوثر باشد به فروشنده خرد کالاها پیشنهاد می دهیم در صورت تمایل به عنوان بهره بردار فروشگاه کوثر باشند یا یکی از غرفه های فروشگاه را تحویل بگیرند.

وی با اشاره به این که شهرداری در گذشته تصمیم گرفته فروشگاه های کوثر را بر اساس امکان سنجی و نیازسنجی در شهر ایجاد کند، ادامه داد: در حال حاضر نیز کوثرها بر حسب تقاضاها در مناطق مختلف شهر افزایش می یابد.

نوروزی تاکید کرد: امروز برند شهرداری در اختیار شهروندانی قرار گرفته که می خواهند در سایه این برند به مردم خدمت رسانی کنند، بنابراین انتظار ما از بهره برداران کوثر این است که اعتباری که شهرداری در اختیار آنها قرار داده را با خدمات شایسته، رفتار مناسب با مردم و رعایت همه جانبه حقوق شهروندان حفظ کند.

وی با بیان اینکه شهرداری تلاش می کند مردم بدون دغدغه در فروشگاه های کوثر خرید خود را انجام دهند، افزود: مهمترین هدف ما در ایجاد بازارهای کوثر حفظ حقوق شهروندی است و اگر عمدی و غیر عمدی حقی از مردم ضایع شود و سهواً به گونه ای عمل شود که خریدار در فروشگاه کوثر نگرانی داشته باشد در واقع به اعتبار شهرداری لطمه وارد شده و کوثرها تضعیف می شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه فروشگاه های کوثر در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی گام های خوبی برداشته است، افزود: در فروشگاه های کوثر اکثر کالاها، داخلی هستند چرا که اعتقاد داریم اگر بخواهیم وضعیت موجود کشور را بهبود دهیم، چاره ای جز اینکه کیفیت کالاهای داخلی را بیشتر کرده و مردم نیز از کالاهای داخلی حمایت و خرید کنند، نداریم.

وی با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی افزایش تولید و اشتغال را به همراه دارد، گفت: باید از کالاهای داخلی که قابل رقابت با کالاهای مشابه خارجی است، حمایت کنیم.

نوروزی در خصوص راه اندازی سایر فروشگاه ها در نقاط مختلف شهر گفت: راه اندازی این فروشگاه ها با نگاه به تقاضا راه اندازی می شود، این فروشگاه ها نیز تا جایی توسعه می یابد که جامعه تقاضا کند، البته تاکنون تعداد فروشگاه ها اشباع نشده است.

گفتنی است بعد از افتتاح  بازار روز کوثر ۱۴ در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان اختتامیه جشنواره کالای ایرانی در سالن کوثر اصفهان برگزار شد. در این برنامه اختتامیه به مناسبت سال حمایت از کالای ایرانی به سه نفر از شهروندانی که کالای ایرانی خریداری کرده  بودند و در قرعه کشی این جشنواره برنده شدند کلید خودرو تقدیم شد. همچنین به یک نفر دیگر از برندگان که از اتباع افغانی بود و بر اساس قوانین بین کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان امکان صدور سند به دلیل مدرک اقامتی موقت ممنوع است معادل هزینه خرید خودرو یعنی 600 میلیون ریال چک صادر و اهدا شد.

 

مطالب پیشنهادی