12:08 1397/06/06

 

به گزارش مفتاح، محسن مهرعلیزاده از افتتاح 1300 طرح در هفته دولت خبر داد وگفت: در این هفته پروژه های زیادی افتتاح خواهد شد که از این تعداد ۱۵۵ پروژه ملی، ۱۱۱ پروژه شهرداری‌ها و ۸۴۹ طرح مربوط به بخش خصوصی است.

 

استاندار اصفهان اضافه کرد: کم‌ترین طرح‌های هفته دولت مربوط به شهرستان چادگان با چهار میلیارد تومان اعتبار و بیشترین طرح مربوطه به اصفهان و کاشان با ۲۲۳ میلیارد تومان اعتبار است.

وی در ادامه در جهت حمایت از بخش خصوص و رفع موانع سرمایه گذاری در اصفهان از راه اندازی پرتال سرمایه گذاری در اصفهان خبر داد وگفت: این پرتال برای اولین باردر اصفهان اجرا می شود و قرار است به عنوان نمونه در کل کشور اجرا شود.

وی در ادامه افزود: با اجرای این پرتال مشکلات بروکراسی اداری که راه سرمایه گذاری را مسدود می کرد ومشکلاتی برای سرمایه گذار ایجاد می کرد مرتفع می کند و سرمایه گذار با ورود به این پرتال می تواند مجوز های لازم را به سرعت دریافت کند وبه راحتی سرمایه گذاری انجام دهد.

 

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا به کمپین «فرزندت کجاست» می‌پیوندید، به ارائه توضیحاتی در این ارتباط پرداخت و اظهار داشت: برخی موارد در جامعه بیش از اندازه برجسته می‌شود به نوعی که طرح آن مسایل در جامعه یک افتراق و انشقاق ایجاد می کند.

 

وی افزود: از دیدگاه من همه چیز باید شفاف باشد اما آنچه که اکنون در جامعه بیشتر دیده می‌شود این است که در فضای مجازی عده ای تلاش می کنند افتراق میان دولت و مردم به راه بیندازند.

 

استاندار اصفهان تصریح کرد: شاید اقتصاد ما نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا ضعیف باشد اما به دلیل ارتباط فولادین میان مردم و دولت پابرجا ایستاده‌ایم.

 

وی افزود: درست است که برخی رفتارهای مسئولان یا فرزندان آنها موجب بی اعتمادی هایی شده است اما نمی‌توان آن را به همه تعمیم داد ضمن اینکه باید به این نکته نیز دقت کنیم که پسر یک مسئول نیز مانند هر فرد دیگری حق تحصیل داشته و نباید از حق خود در جامعه محروم باشد.

 

مهرعلیزاده با بیان اینکه این کمپین ها مشکلی را حل نمی کند بلکه موجب افزایش فاصله‌ها می‌شود، گفت: ممکن است مسئولی بخواهد در این کمپین حضور داشته باشد یا خیر.

 

فرزندان من آقازاده نیستند

 

وی اضافه کرد: فرزندان من تحصیلات دانشگاهی دارند و بدون استفاده از امتیازات قانونی مختلف مانند عضو هیئت علمی دانشگاه بودن همگی در دانشگاه های خوبی مانند صنعتی شریف و تهران فارغ التحصیل  شده‌اند، آقا زاده نیستند، در ایران زندگی می‌کنند و به کار اداری هم هیچ تمایلی ندارند.

 

استاندار اصفهان پس از خوانش گلایه‌نامه جمعی از خبرنگاران در ارتباط با شیوه برخورد وزیر کشور در جلسه شورای اقتصاد مقاومتی در هفته گذشته با اصحاب رسانه و تهدید به اخراج آنها از تمامی جلسات استانداری تصریح کرد: من همه شما را دوست دارم و برای شما احترام قائل هستم.

 

وی ادامه داد: اعتقاد من این است که حال خبرنگاران باید خوب باشد تا این خوب بودن در جامعه نیز تسری پیدا کند و باید مورد احترام قرار گیرند تا دموکراسی، اهمیت آگاهی مردم و رشد عقلانیت در جامعه مورد احترام باشد.

 

رسانه‌های اصفهان نقش خود را به عنوان حامیان انقلاب و مردم ایفا کردند

 

مهرعلیزاده تاکید کرد: اعتقاد دارم که که رسانه‌های اصفهان نقش خود را به عنوان حامیان نظام و انقلاب، حامیان حقوق مردم و مسئولان به خوبی ایفا کرده و توصیه می کنم که حتما همین رویه را ادامه دهید.

 

وی با بیان اینکه بهروزی آینده یک جامعه به گردش اطلاعات بستگی دارد، ابراز داشت: ممکن است در اظهار نظرهایی مطالبی از سهو یا با اعتقاد گفته شده باشد اما موضوع اصلی این است که جامعه و قانون چه می خواهد.

 

استاندار اصفهان تاکید کرد: با توجه به جلسه‌ی که فردا با وزیر کشور دارم سلام و ابراز گلایه شما را که با زبانی بسیار مودبانه بیان شد به رحمانی فضلی می رسانم.

 

وی در پاسخ به سوالی در ارتباط با در نظر گرفتن مکانی برای تجمع‌های قانونی و ابراز مشکلات با حضور مسئولان در شهر اصفهان تاکید کرد: ما طراحی‌هایی انجام دادیم و قرار بود این طرح به عنوان یک کار ابتکاری از اصفهانی‌ها مطرح شود که دولت در این زمینه پیش دستی کرد.

 

اصراری بر ماندن در پست استانداری اصفهان ندارم

 

مهرعلیزاده گفت: طرح مذکور آماده شده است و به زودی یکی دو  مکان را در اختیار مردم اصفهان قرار می دهیم.

 

وی درباره قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی و قرار داشتن نام استاندار اصفهان در این لیست بیان داشت: اگر بنا به اجرای این قانون قرار گیرد، اصراری برای ماندن نخواهم داشت و از قرار داشتن اسم خود در این لیست خوشحال هستم.

 

۲۵ درصد درآمدهای استانی از محل گردشگری خواهد بود

 

استاندار اصفهان با اشاره به برنامه‌های دولت برای توسعه گردشگری در اصفهان تاکید کرد: این مسئله از اولویت های ما محسوب می شود و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده طولی نمی کشد که در سه تا پنج سال آینده ۲۵ درصد درآمدهای استانی از محل گردشگری خواهد بود.

 

وی با اشاره به اینکه طرح‌های قطار سریع السیر اصفهان - تهران و ایجاد ایرلاین در اصفهان در حال بررسی و انجام است، گفت: صحبت‌هایی انجام شده تا به جای هواپیمای خارجی هواپیمای ایرانی را جایگزین کنیم.

 

مهرعلیزاده اضافه کرد: فرودگاه اصفهان تنها ظرفیت پذیرش و نگهداری همزمان ۱۰ تا ۱۵ فروند هواپیما را دارد و بر این اساس طرح‌های توسعه فرودگاه اصفهان آغاز شده است.

 

استاندار با تاکید بر اینکه میزان سرمایه گریزی در اصفهان زیاد است و در استای رفع این مشکل پس از مطالعات لازم پرتال سرمایه گذاری را ایجاد کردیم و ریزِ طرح‌های نیازمند سرمایه‌گذاری برای صنوف مختلف مشخص شد.

 

وی افزود: مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری را از دستگاه‌های مختلف گرفتیم و تاکنون ۱۰۱ طرح دارای مجوزِ بدون نام و دارای موافقت اصولی، تاسیس و در پرتال بارگزاری شده است.

 

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه صدور مجوز نهایی متکی به سنجش افراد متقاضی است، ابراز داشت: پس از این مرحله مجوز بی نام به نام افراد صادر خواهد شد و با پشتیبانی بانک کارها شتاب می‌گیرد.

 

اختصاص ۱۳ هزار میلیارد تومان برای اجرای ۱۰۱ طرح مذکور

 

وی با بیان اینکه کل بودجه عمرانی سال ۹۵ بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است اما تنها ۶۵۰ میلیارد تومان تخصیص داشتیم، ابراز داشت: ۱۳ هزار میلیارد تومان برای ۱۰۱ طرح مذکور اختصاص داده شده است که انقلابی در روند سرمایه گذاری در کشور است چراکه ۶۰ تا ۷۰ درصد موانع اجرای این طرح‌های اقتصادی در زمینه بروکراسی اداری و نه توجیه اقتصادی طرح بوده است.

 

مهرعلیزاده با اشاره به ایجاد طرح اشتغال پایدار روستایی ابراز داشت: در طرح اشتغال روستایی، اصفهان دارای رتبه ۲۹ در مقایسه با سایر استان‌های کشور قرار داشت که در مردادماه امسال به جایگاه سوم دست پیدا کردیم.

 

ایجاد ۶۳ هزار شغل در مناطق آسیب دیده از کم آبی

 

وی با اشاره به اینکه برنامه جامع ایجاد اشتغال پایدار مناطق آسیب دیده از کم آبی در ۱۴ شهرستان که از حوضه آبی زاینده رود تغذیه می شدند اجرایی می‌شود، تاکید کرد: در این ارتباط هشت هزار و ۷۰۰ طرح در دست اجرا داریم و بدین ترتیب ۶۳ هزار شغل در فاصله زمانی یکی دو ماه آینده ایجاد می شود.

 

استاندار اصفهان اضافه کرد: در این ارتباط دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان را بانک ها با نرخ‌های پایین سرمایه‌گذاری می کنند و یک هزار میلیارد تومان از بخش خصوصی تامین می‌شود.

 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشاورزان فقط زمین را در اختیار طرح قرار می‌دهند درصد قابل توجهی از سرمایه گذاری را برای آنها در آینده در پی خواهد داشت.

 

مهرعلیزاده گفت: نمی توان کشاورزی را کلا در اصفهان از میان برد بلکه باید شیوه‌ها را عوض کنیم به نوعی که علاوه بر ایجاد صنایع اشتغال‌زا کشت گیاهان گلخانه ای و دارویی و همچنین دامپروری را رواج دهیم.

 

صنعت فولاد در اصفهان پایه‌گذاری نشده بود بسیاری از مشکلات کنونی را شاهد نبودیم

 

وی در بخشی از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه همه کارشناسان معتقدند که اگر بدون نیازسنجی واقعی صنعت فولاد در اصفهان پایه‌گذاری نشده بود بسیاری از مشکلات کنونی را نداشتیم، گفت: فولاد مبارکه مکلف به ساخت شبکه فاضلاب ۶ شهرستان اطراف شده است تا پساب را در چرخه خود استفاده و آب کمتری مصرف کند.

 

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه برنامه‌ای برای افزایش ظرفیت صنعتی اصفهان نداریم و حتی در صنایع در حال توسعه نیز مسائل محیط زیستی و آب را مدنظر قرار داده‌ایم، ابراز داشت: طرح فولاد سبا که دو ماه پیش با حضور جهانگیری راه اندازی شده است بیش از چهار، پنج سال پیش در نظر گرفته شده بود و تمام آب مورد نیاز طرح نیز از محل پساب تامین خواهد شد.

 

وی اظهار داشت: زمانی که ماه به ماه امسال را با بدترین ماه های ۴۷ سال گذشته مقایسه کنیم متوجه این نکته می‌شویم که با فاصله زیاد امسال بحرانی ترین سال آبی اصفهان را داشتیم.

 

مهرعلیزاده با بیان اینکه ما بحران عجیبی داشتیم و یکی از طرح هایی که دشمنان نظام داشتند استفاده از همین ضعف بوده است، گفت: هدف رسانه های بیگانه این بود که آغاز اعتصابات و اعتراضات بی آبی و کم آبی را از اصفهان اعلام کنند اما نجابت مردم، کشاورزان و باغداران اجازه نداد دشمنان به اهداف خود دست پیدا کنند.

 

با همکاری مردم بحران کم‌آبی در اصفهان را بسیار خوب پشت سر گذاشتیم

 

وی با بیان اینکه با همکاری و همیاری مردم و نهادهای مختلف با در بحران کم‌آبی در اصفهان  را بسیار خوب پشت سر گذاشتیم، بیان داشت: امیدواریم سال آینده سال پربارشی باشد که مطابق پیش بینی ها نیز سال نرمال آبی را پیش رو داریم.

 

استاندار اصفهان به قول خود به باغداران اصفهان مبنی بر اینکه اجازه ندهد باغات آنهات خشک شود، اشاره کرد و گفت: در این راستا در ارتباط با آبرسانی با تانکر سرمایه‌گذاری کرده و با استفاده از چاه‌هایی در برخی شهرستان‌ها مانند خمینی شهر سعی در آبرسانی باغ‌های غرب داشتیم.

 

۵۰ میلیون تومان هزینه آبیاری یک هکتار از باغات غرب با کمک تانکر

 

وی اضافه کرد: متاسفانه صاحبان تانکرها با ما همراهی خوبی نداشتند و به محض باز کردن چاه‌ها قیمت آبرسانی را چهار برابر قیمت معمول کردند به نوعی یک هکتار آبیاری به این شیوه برای باغداری که هیچ چیز جز درختان بی ثمر در دست ندارد ۵۰ میلیون تومان هزینه داشت.

 

مهرعلیزاده تصریح کرد: بدین ترتیب این طرح منتفی شد و ما با رایزنی با دولت اجازه بازکردن ۳۰ میلیون مترمکعب آب از سد را دریافت کردیم و باغات غرب سیراب شدند.

 

احتمال تامین آب مورد نیاز کشاورزی شرق پس از دو سال

 

وی با مژده به کشاورزان شرق اصفهان نیز گفت: امیدواریم در پاییز بتوانیم پس از دو سال آب مورد نیاز شرق را تامین کنیم و ضمن اینکه از منابع خود استان خسارت نکشت به کشاورزان پرداخت می‌شود که شروع پرداخت از ۱۵ شهریور خواهد بود.

 

استاندار اصفهان این اقدامات را هدیه هفته دولت به کشاورزان آسیب دیده اصفهانی دانست و گفت: یک و ماه نیم روی لیست کشاورزان کار شده و گرچه این مبالغ در مقایسه با صبر و تامین معیشت آنها اندک است اما امیدواریم تا حدودی در رفع مشکلات آنها موثر باشد.

 

پرداخت خسارت به ۲۶ هزار خانواده در شرق استان اصفهان

 

وی تصریح کرد: اولویت با افرادی است که تنها شغل آنها کشاورزی بوده و از کم آبی دچار مشکلات جدی معیشتی شدند و افرادی که به جز کشاورزی در شغل دیگری فعالیت داشتند در وهله‌های بعدی قرار دارند.

 

مهرعلیزاده بیان داشت: در این طرح به ۲۶ هزار خانواده در شرق استان که از کم آبی آسیب دیدند کمک هایی خواهیم کرد اما با توجه به اینکه سه طرح در این ارتباط مطرح است هنوز رقم نهایی مشخص نیست.

 

مطالب پیشنهادی