به گزارش مفتاح، فرماندار لنجان گفت: مشکل قرمزی آب رودخانه زاینده‌رود در محدوده شهرستان لنجان در حال برطرف شدن است و آب به‌زودی به حالت قبلی خود بازمی‌گردد.

سید محسن سجاد اظهار داشت: علت اصلی قرمزی آب رودخانه‌ بروز مشکلی فنی در یکی از پمپ‌های تصفیه خانه آب یزد بوده که سبب تغییر رنگ آب در محدوده شهرستان‌های مبارکه و لنجان شده است.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات پیشگیرانه یگان حفاظت زاینده‌رود رنگ آب در حال برگشت به حالت طبیعی است، افزود: گاهی برخی با بزرگ‌نمایی یک مسئله سبب نگرانی همه می‌شوند اما این مشکل در حال رفع شدن است و هیچ نگرانی در مورد سرایت آب به اصفهان یا ورود به تصفیه‌خانه وجود ندارد.

فرماندار لنجان خاطرنشان کرد: این تغییر رنگ در آب رودخانه زاینده‌رود هیچ مشکل زیست محیطی ایجاد نمی‌کند و هم اکنون در حال رفع شدن است.

رییس اداره منابع آب مبارکه و زرین شهر گفت: تعدادی از کارگران تصفیه خانه آب یزد در سده لنجان ، فیلترهای این تصفیه‌خانه را در رودخانه زاینده‌رود محدوده مبارکه شست‌وشو کردند و رسوبات این فیلترها وارد رودخانه و موجب قرمز شدن آب رودخانه شده است.

سید مهدی میرباقری مواد موجود در رسوبات را موجب تغییر رنگ آب بیان کرد و افزود: تا ساعتی دیگر با جریان آب، رنگ رودخانه محدوده شهر اصفهان هم قرمز رنگ می‌شود.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی