17:36 1396/03/06

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار مفتاح، رسول زرگر پور، استاندار اصفهان با تاخیری محسوس به جمع خبرنگاران آمد تا از اخبار مهم انتخابات گذشته واخباراستان بگوید. وی برگزاری انتخابات استان اصفهان را درفضای ایمن وبا امنیت کامل توصیف وتاکید کرد با آنکه دشمنان وضد انقلابان قرار بود 26 اردیبهشت تحرکاتی داشته باشند اما اتفاق مهمی  نیفتاد و انتخابات در امنیت کامل برگزار شد.

بنا به گفته وی ابطال برخی آرا وصندوق‌ها در اصفهان صرفا یک حاشیه سازی رسانه‌ای بود. وی این اخبار را کذب محض عنوان کرد وبا صراحت گفت هیچ صندوقی ابطال نشده است.

استنادار کمبود تعرفه که بحث برخی حوزه‌های اخذ رای بود ودر نماز جمعه هم به آن اشاره شده است را هم درست ندانست وگفت: ما در اصفهان کمبود تعرفه نداشتیم. حتی تعرفه‌ها 25 درصد بیشتر از آرا واجدین شرایط بود.

وی در ادامه گفت: به شعب اعلام شده بود در صورت مصرف 70 درصد تعرفه‌ها، اعلام نیاز بکنند.

زرگر پور تعرفه‌های مصرفی برای ریاست جمهوری را 4 میلیون و350 هزار تعرفه از 10میلیون و870 هزار تعرفه اعلام کرد. 57درصد تعرفه ریاست جمهوری و52 درصد تعرفه مجلس ودر کل 75 درصد تعرفه برای انتخابات اخیر مصرف شد. میزان مشارکت در انتخابات 74 درصد و سهم آرای روحانی 54 درصد و رئیسی 40 درصد بوده است.

وی همچنین تعداد افرادی که نتوانسته‌اند رای بدهند را اندک اعلام کرد و در این خصوص گفت: در بعضی شعب ازدحام جمعیت داشتیم و البته پیشنهاد دادیم تا صندوق‌های سیار به کمک این شعب بیایند. اما با وجود تماس‌های بنده با هیات نظارت، با این پیشنهاد موافقت نشد.

وی در مورد حاشیه‌های شورای شهر بهارستان و بازشماری احتمالی آرا این حوزه گفت: این موضوع توسط هیات اجرایی ونظارت در حال بررسی است  وهنوز تصمیم گیری نشده است. بنده وفرمانداری هیچ دخالتی در این موضوع نداریم وروال قانونی خودش را طی می‌کند.

 

دائمی شدن رودخانه زاینده یک شبه اتفاق نمی افتد

 

یکی دیگر از مباحث مطرح شده در نشست خبری استاندار رودخانه زاینده رود وقول رئیس جمهور در سفر اخیر خود، برای دائمی بودن جریان این رودخانه بود. وی به صراحت باز شدن رودخانه زاینده رود را تبلیغاتی ندانست وگفت: در دولت گذشته یک سال در میان آب باز بود ولی در این دولت هر سال آب رودخانه باز بوده است وباید انصاف داشت.

زرگر پور قول روحانی در تبلیغات انتخاباتی خود در اصفهان را مبنی بر دائمی بودن جریان رودخانه را، مستلزم زمان دانست وگفت: یک شبه این اتفاق نمی افتد . احیا زاینده رود تا زنده شدن گاوخونی ادامه دارد وطرح 9 ماده ای آب برای احیای زاینده رود است.

وی خط قرمز برای بسته شدن آب اینده رود را آب شرب اعلام کرد واز زمان بسته شدن دقیق آب رودخانه زاینده رود، صحبتی به میان نیاورد. بنا به گفته وی بر اساس شورای عالی آب چاه های غیر مجاز پلمپ می‌شود وبرداشت غیر مجاز هم کنترل می‌شود.

وی در ادامه از پرداخت 650 هزار میلیارد ریال مطالبات دامداران وکشاورزان خبر داد وگفت: کل بدهی صندوق بیمه کشاورزی به کشارزان رسید.

بررسی مشکلات 1150 واحد در ستاد ارائه تسهیلات وپرداخت 18 هزار میلیارد ریال تسهیلات به این واحدها وتثبیت 77 هزار فرصت شغلی، خبر دیگری بود که استاندار به آن اشاره داشت.

با باز شدن رودخانه، کشت پاییزه وبهاره کشاورزان، امسال حدود 500 هزار تن کشت گندم وجو در استان داریم وبا افزایش محصول در استان روبرو بوده‌ایم.

تنطیم بازار در ماه مبارک رمضان وتوزیع 9 هزارتن مرغ منجمد در این ایام، نظارت بر نانوایان متخلف وبرخورد با متخلفان توسط صنف وسازمان تجارت، نوسازی سیستم فاضلاب اصفهان وتسهیل تامین اعتبار مترو مباحث دیگری بود  که در این نشست به آن اشاره شد.

مطالب پیشنهادی