15:00 1396/03/03

به گزارش مفتاح، رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان و فروشندگان کفش اصفهان گفت: بیشترین میزان واردات و قاچاق کفش از کشورهای چین، ایتالیا و ترکیه وارد می‌شود که واحدهای تولیدی ما را نیمه تعطیل یا تعطیل کرده است.

مهدی حسینی بهشتیان پیرامون وضعیت بازار تولیدکنندگان و فروشندگان کفش اصفهان اظهار داشت: بازار فوق‌العاده راکد است و به نوعی می‌توان گفت در بازار کفش اصفهان هیچ خبری نیست.

وی افزود: مشکلات تولیدکنندگان و فروشندگان کفش در یکی، دو مورد خلاصه نمی‌شود، از دارایی و تأمین اجتماعی گرفته تا اداره کار، بهداشت و محیط زیست هر کدام برای ما دغدغه‌هایی را ایجاد می‌کنند.

رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان و فروشندگان کفش اصفهان با بیان اینکه یکی از فشارهایی که به فعالان این صنف وارد می‌شود مباحث مربوط به پساب واحدهای صنعتی است، گفت: علاوه بر مسائل مربوط به محیط زیست، شبکه بهداشت نیز درخواست‌هایی در زمینه محیط کاری دارد که البته همه این موارد اصولی و صحیح است اما از سوی تولیدکنندگان قابل اجرا نیست.

وی در پاسخ به این سئوال که چه مشکلاتی مانع اجرای درخواست‌های این نهادها از سوی واحدهای صنعتی می‌شود، بیان کرد: موضوع مهم این است که تولید امروز جان ندارد، نه بازار هست و نه فروش، توانایی لازم از سوی واحدهای صنعتی برای برطرف کردن مشکلات وجود دارد، در توان یک واحد تولیدی نیست که حقوق کارگران خود را بدهد، حالا چگونه مبلغی حدود 10،15 میلیون تومان را صرف بهبود ارگونومی محیط کار کند.

حسینی بهشتیان درباره معضل قاچاق و وضعیت بازار کفش تصریح کرد: هم موضوع قاچاق و هم واردات بی‌رویه فعالیت این صنف را با مشکل روبرو کرده است، مقداری از کالاهای قاچاق به صورت قانونی از سوی کسانی که عنوان قاچاقچی شناسنامه‌دار را دارند وارد می‌شود و اما بخش عمده‌ای از آن غیرقانونی است.

وی اظهار داشت: بیشترین میزان واردات و قاچاق کفش از کشورهای چین، ایتالیا و ترکیه است که واحدهای تولیدی ما را نیمه تعطیل یا تعطیل کرده است، متأسفانه از سوی دولت نیز هیچگونه حمایتی صورت نمی‌گیرد، وام و تسهیلاتی از طرف بانک‌ها پراخت نمی‌شود و علاوه بر این ارزش افزوده نیز در این راستا بیشتر مشکل ساز شده است.

 

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی