14:05 1396/03/03

به گزارش مفتاح، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با بیان اینکه ترامپ دست گدایی به منابع نفت خاورمیانه دراز کرده است، گفت: دولت نرخ سود بانک‌ها را با تورم همسان کند؛ زیرا در منطقه بالاترین نرخ سود را داریم که مخل تولید و صادرات است.

شهاب‌الدین بیمقدار در نشست علنی امروز (چهارشنبه 3 خرداد) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود، ضمن تبریک به مناسبت فتح خرمشهر، افزود: وظیفه خود می‌دانم از حماسه بزرگ مردم‌سالاری مردم شریف ایران تشکر کنم این حماسه را که منجر به پیروزی شد را به مقام معظم رهبری، مردم ایران به ویژه آذربایجان شرقی و مردان وزنان حوزه انتخابیه اینجانب و رییس جمهور منتخب تبریک عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: مردم غیور و فهیم حوزه انتخابیه بنده، بار دیگر ثابت کردند در تحکیم مردم سالاری همچون سرداران بزرگ باکری، کسایی، شفایی، ستارخان و باقرخان که دموکراسی را در ایران نهادینه کردند نقش آفرین هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: این روزها ترامپ چون نمی‌تواند در آمریکا کاری انجام دهد و محبوبیتی ندارد دست به گدایی به منابع نفت خاورمیانه دراز کرده است؛ به حاکمان آل‌سعود می‌گویم خیانت به مسلمانان بیش از این جایز نیست؛ هر چقدر که سلاح بخرید نمی‌توانید که در مقابل ایران اسلامی که پشتیبانی مردم باغیرت و تکنولوژی بومی دارد؛ ایستادگی کنید.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی! مردم در شعارهایی که دادند و به طور مرتب نیز از ما نمایندگان درخواست دارند، خواستار رفع حصر از یاران قدیمی امام راحل و انقلاب هستند و بنده نیز به عنوان نماینده از خطه آذربایجان چنین درخواستی را از شما دارم در ضمناً رفع ممنوع‌التصویری سیدمحمد خاتمی را خواستارم؛ این اطمینان را می‌دهم که مردم آذربایجان همیشه پشتیبان رهبرشان هستند و در راه حفظ دستاوردهای انقلاب هرگز کوتاهی نخواهند کرد.

دولت با رفع موانع تولید و روان‌سازی مسیر گردشگری زمینه جذب گردشگر خارجی را مهیا کنند

بیمقدار افزود: این روزها همه جا مسأله اصلی مملکت را بیکاری و اشتغال جوانان می‌دانند؛ ضمن اینکه از دولت می خواهم با رفع موانع تولید و روان‌سازی مسیر گردشگری زمینه جذب گردشگر خارجی را مهیا کنند؛ اما سخنی نیز با برادران و خواهران نماینده دارم؛ طبق قانون اصل 44، دولت دیگر در کارهای اقتصادی به غیر از نفت و گاز، صنایع نظامی مادر،مخابرات و انتقال خطوط اصلی برق سرمایه‌گذاری نخواهد کرد.

دولت براساس قانون تنها راهکار و پشتیبان بخش خصوصی خواهد بود

این نماینده مردم در مجلس دهم، تأکید کرد: دولت براساس قانون تنها راهکار و پشتیبان بخش خصوصی خواهد بود؛ حال بیایید با مردم صمیمی باشیم و با آنها همراهی نماییم تا با هم بودن و مؤثر بودن در اقتصاد را تجربه کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس دهم، خطاب به دولت، ادامه داد: نرخ سود بانک‌ها با تورم همسان سازی کند؛ زیرا در منطقه بالاترین نرخ بهره را داریم که مخل تولید و صادرات است و یکی از راه‌های رونق صادرات و ایجاد اشتغال همین موضوع است.

وی افزود:از شرکت های دانش بنیان حمایت کنید در مورد IT و ICT به شهرهای دیگر غیر از پایتخت توجه کنید؛ مساله آب را جدی بگیرد و  به توانمندسازی بیش از صدقه دادن توجه کنید؛ همچنین اقتصاد را مقاومتی کرده و از همه مالیات اخذ کنید و پروژه ها را فقط از طریق مناقصه واگذار کنید.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس، گفت: ضمن تشکر از وزیر راه و شهرسازی خواستار سرعت در اجرای پروژه ها از قبیل بیمارستان آذرشهر،آزادراه تبریز -ارومیه -سهند، راه‌آهن میانه و تبریز،بزرگراه تبریز و اهر توجه کند.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی