به گزارش مفتاح، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: در چند روز به انتخابات چه اتفاقی افتاده که مستمری مددجویان را۳ برابر می‌کنید؟ مگر نگفتید اعتبار ندارید؟

حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی در اجتماع مردم یاسوج در مصلی این شهر اظهار داشت: سلام و درود بر شهدای عالیقدر، جانبازان و ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد که جان شیرین خود را برای دفاع از وطن و ارزش‌های الهی کف دست گذاشتند. زنان و مردان سلحشور استان کهگیلویه و بویراحمد نه امروز و بعد از انقلاب بلکه قبل از انقلاب حماسه‌ها آفریدند و در تمام تاریخ در مقابل ظالمان ایستادگی کردند.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت‌الله ملک‌حسینی افزود: آن‌که سایه جنگ را از کشور دور کرد حضور مردم انقلابی ایران در صحنه‌های مختلف بوده است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد با داشتن 25 درصد نفت و گاز کشور، 10 درصد آب‌های سطحی کشور، 20 درصد از جنگل‌های حوزه زاگرس و ظرفیت‌های عظیم در بخش کشاورزی و گیاهان دارویی و منابع بزرگ نیروی انسانی، سزاوار داشتن این میزان بیکاری و محرومیت نیست.

وی با طرح این سئوال که سهم استان کهگیلویه و بویراحمد در اقتصاد ملی به چه میزان است؟ گفت: بیکاری در استانی با نعمت‌های خدادادی فراوان همه دلسوزان را دغدغه‌مند کرده است.

رئیسی با بیان اینکه کشور کمبود نقدینگی و منابعی در زمینه‌های مختلف ندارد بلکه کمبود مدیریت اجرایی و اقتصادی دارد، به تعطیلی کارگاه‌های تولیدی و صنعتی در کشور اشاره کرد و گفت: مهمترین دلیل مشکلات فعلی کشور گره‌زدن رفع آنان توسط بیگانگان در عمل و تصور دولت بوده است. ما در کشاورزی نوین و ایجاد صنایع تبدیلی و اشتغال شرایط فعالیت داریم. ما زبان آنانی هستیم که روزنامه و رسانه ندارند و سخنان‌شان شنیده نمی‌شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز آیا حق این مردمی است که علیرغم این همه ثروت‌های خدادی شاهد افزایش مددجویان نهادهای حمایتی و افزایش بیکاری باشیم که پدران و مادران را نگران کرده است. به گفته آقایان دولتی 50 درصد ظرفیت‌های صنعتی و کارخانجات متوقف و تعطیل شده، آیا تعطیلی 17 هزار کارگاه تولیدی حق است؟ 11 میلیون جوان آماده ازدواج در کشور داریم.

وی با طرح این پرسش که آیا با امکانات موجود در کشور امکان ایجاد شغل میلیونی است؟ گفت: شما می‌گویید نمی‌‌شود ولی ما می‌گوییم می‌شود چون برنامه توسعه ششم دولت را مکلف به ایجاد شغل میلیونی کرده است. شما می‌گویید، نمی‌شود چون برای نخستین بار دولت، برنامه توسعه را پیشنهاد نداد و به جایش مجلس این کار را کرد و دولت برنامه توسعه را هم ابلاغ نکرد تا مجلس این کار را کرد. اگر نمی‌توانید قانون را اجرا کنید چرا خود را در معرض رأی مردم قرار دادید؟

رئیسی گفت: امکان مسکن‌سازی در کشور داشتیم، با همین بانوانی که در کشور طلاهای خود را فروختند و برخی نیز فرش زیر پای خود را فروختند تا صاحب مسکن شوند ولی در دولت شما تنها 6 درصد مسکن مهر پیشرفت فیزیکی داشت و هنوز افراد زیادی چشم‌انتظار سرپناه هستند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه وقتی دلیل تعطیلی کارگاه‌ها را از کارفرمایان جویا می‌شویم آنان نبود نقدینگی را مشکل می‌دانند، افزود: نقدینگی در دولت شما 3 برابر شده، چرا شاهد مشکل نقدینگی در بخش‌های تولیدی هستیم؟ وزیر صنعت اعلام کرد اگر 100 هزار میلیارد تومان نقدینگی باشد، بنگاه‌های تولیدی فعال می‌شود پس چرا دولت بخشی از این پول را برای فعال‌کردن این کارگاه‌ها اختصاص نداد؟

وی خاطرنشان کرد: اعلام کردیم یارانه دهک‌های پایین را 3 برابر کرده و منابع آن را معرفی می‌کنیم، باید این را بدانیم که با گران‌شدن حامل‌های انرژی درآمد از هدفمندی‌ یارانه‌ها نیز افزایش یافت اما یارانه مستضعفین افزایش پیدا نکرد. در این چند روز انتخابات چه اتفاقی افتاده که مستمری مددجویان 3 برابر می‌کنید؟ مگر نگفتید اعتبار ندارید؟ چرا یارانه تعدادی را قطع کردید و در این چند روز مانده به انتخابات پیامک زدید که بیایید و یارانه‌تان را بگیرید. پس شما بگویید که این میزان اعتبار از کجا تامین کردید؟

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی