12:30 1396/02/10

به گزارش مفتاح، اتحادیه اروپا و شورای حقوق بشر سازمان ملل از اعدام های ایالت آرکانزاس انتقاد کردند

اتحادیه اروپا و شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد از اعدام های اخیر در ایالت آرکانزاس آمریکا که به توقف موقف مجازات اعدام از سال دو هزار و پنج پایان داده است انتقاد کردند.

سخنگوی اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد اتحادیه اروپا به شدت مخالف مجازات اعدام است. بدون توجه به شرایط، این نوع مجازات هرگز قابل توجیه نیست و رد غیرقابل قبول حقوق بشر و عزت انسانی است و در جلوگیری از وقوع جرم ناکام بوده است. لغو مجازات اعدام در سراسر جهان یکی از اهداف اصلی اتحادیه اروپاست و ما به مطرح و دنبال کردن این مسئله در همه سطوح با مقامات آمریکایی و کشورهای دیگری که همچنان این مجازات را اجرا می کنند، ادامه می دهیم.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز در بیانیه ای اعلام کرد ما به شدت از اعدام چهار نفر در مدت هشت روز در ایالت آرکانزاس که پس از دوازده سال وقفه در اجرای مجازات اعدام صورت گرفت، شوکه شدیم.

کنت ویلیامز چهارمین تبعه ایالت کانزاس در هشت روز گذشته بود که با تزریق ماده مرگبار اعدام شد.

در ادامه بیانیه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفته شده است سازمان ملل مخالف مجازات اعدام در هر شرایطی است و ما از همه دولت ها می خواهیم توقف موقت رسمی این مجازات را با هدف لغو کامل مجازات اعدام دردستور کار قرار دهند.

منبع: صدا و سیما

مطالب پیشنهادی