13:35 1396/02/07

به گزارش مفتاح، دیوید بیسلی مدیر برنامه جهانی غذا در نشست ژنو گفت: هرگونه مانع تراشی در کار بندر الحدیده تلاش ها برای جلوگیری از گرسنگی را با مانع مواجه می سازد.

براساس نقل از پایگاه خبری الیمن الان دیوید بیسلی مدیر اجرایی برنامه جهانی غذا در نشست ژنو افزود: گرسنگی و سوء تغذیه در سراسر یمن به حدی بی سابقه ای رسیده که این کشور را با فاجعه مواجه ساخته است.

بیسلی در این نشست که از سوی سازمان ملل برگزار شده است تاکید کرد که بندر الحدیده شریان اصلی زندگی است وهرگونه مانع تراشی در کار این بندر تلاش ها برای مقابله با مقابله با گرسنگی را معطل خواهد ساخت.

مقامات یمنی گفتند که عبدربه هادی منصور رئیس جمهوری مستعفی وفراری یمن دو گردان را برای حمله احتمالی از فاصله 230 کیلومتری شمال الحدیده و دیگری از فاصله 130 کیلومتری جنوب را آماده کرده است.

جیمی مک غولدریک هماهنگ کننده سازمان ملل در امور یمن گفت که بالابرهای متحرکی کوچکی برغم وجود برخی بالابرهای هم سطح کشتی ها به بندرالحدیده منتقل شده است.

وی در گفت وگو با رویترز گفت که دفاع از الحدیده را به عنوان تنها گزینه معقول ادامه می دهیم زیرا هیچ مکانی از نظر صلاحیت و امکانات با آن قابل مقایسه نیست.

گنادی گاتیلوف معاون وزیر خارجه روسیه در نشست ژنو گفت که روسیه نمی تواند محاصره الحدیده را بپذیرد.

وی شایعه حمله به الحدیده و سپس به صنعا را نگران کننده خواند وگفت ما نمی توانیم اجازه بدهیم چنین چیزی رخ دهد.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی ،دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.

این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار بیش از 12هزار یمنی و زخمی شدن ده ها هزار تن دیگر و همچنین آواره شدن میلیون ها یمنی و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.

منبع: ایرنا

 

مطالب پیشنهادی