11:00 1396/02/07

به گزارش مفتاح، رییس اسبق سازمان هواپیمایی با تأکید بر اینکه جابه‌جایی پول در پسابرجام برای شرکت‌های هواپیمایی کشور هنوز برقرار نشده، به ادعای یکی از مسئولان وزارت راه واکنش نشان داد و گفت: بنگاه‌های دولتی برای تحویل سوخت هواپیما هزینه‌های بیشتری را پرداخت می‌کنند.

حمید پهلوانی در پاسخ به این پرسش که قائم مقام وزیر راه و شهرسازی مدعی شده که در دوران تحریم هزینه خرید اقلام مورد نیاز ایرلاین‌ها از طریق چمدان  (100 هزار دلار تا 3 میلیون دلار) جابه‌جا می‌شد، اظهار کرد: این یک ادعا بیشتر نیست،‌ چه قبل از تحریم و چه در دوران کنونی برای خرید هواپیما و تأمین اقلام و تجهیزات مورد نیاز شرکت‌های هواپیمایی رأساً اقدام می‌کردند.

وی ادامه داد:‌ همه این شرکت‌ها در خارج کشور کارگزاری‌هایی را داشتند که از این طریق اقدام به خرید هواپیما و... می‌کردند و این رویه در دوران پسابرجام نیز تغییر نکرده است.

رییس اسبق سازمان هواپیمایی با بیان این‌که در حال حاضر نیز هزینه‌ها به‌صورت نقدی پرداخت می‌شود، تصریح کرد: در دوره‌ای که بنده مسئولیت داشتم قرار بود هواپیمایی از یک شرکت اروپایی خریداری شود که آنها به‌شرط پرداخت نقدی با این کار موافقت کرده بودند.

وی با بیان این‌که به‌دلایلی این خرید عملی نشد، گفت:‌ چه الآن و چه در گذشته شرکت‌های هواپیمایی برای خرید قطعات باید پول نقد پرداخت کرده و به‌اصطلاح از چمدان برای حمل پول استفاده کنند، چراکه همچنان مشکلات بانکی برقرار است و امکان انتقال پول از طریق سیستم‌های بین‌المللی (سوئیفت) وجود ندارد.

معاون سابق آخوندی در سازمان هواپیمایی کشوری با یادآوری این‌که بنگاه‌های دولتی هزینه‌های بیشتری را برای تحویل سوخت پرداخت می‌کردند، بیان کرد:‌ قطعاً پاسخ مسئولان مربوطه به سؤال "آیا امکان انتقال پول از طریق بانک‌ها" فراهم شده منفی خواهد بود.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی