به گزارش مفتاح، یک روزنامه آلمانی با استناد به پاسخ وزارت کشور آلمان به یک درخواست حزب چپ از افزایش چشمگیر اخراج پناهجویان افغان و کاهش پذیرش و حمایت آن‌ها از طرف این کشور خبر داد.

براساس نقل از هفته نامه اشپیگل، نرخ پذیرش پناهندگان از افغانستان در آلمان همچنان رو به کاهش است. در سال 2015 حدود 77.6 درصد پناهجویان از این کشور از طرف آلمان مورد حمایت قرار گرفتند در حالی که در سال گذشته تنها 60.5 درصد آن ها از طرف آلمان پذیرفته شدند.

به گزارش روزنامه "پاسایر نویه پرسه"، در اولین دو ماهه سال جاری میلادی نیز نرخ حمایت پناهجویان افغان از طرف آلمان به 47.9 درصد کاهش پیدا کرد.

درخواست فراکسیون حزب چپ پارلمان این کشور انجام داده است. بر این اساس در ژانویه و فوریه سال جاری میلادی درباره 27.639 درخواست پناهندگی پناهندگان افغان تصمیم گیری شده و حدود 14.403 مورد از آن ها رد شده است.

حزب چپ آلمان انتقاد شدیدی به این مسئله وارد کرده است. "اولا یلپکه"، از نمایندگان حزب چپ آلمان در این باره گفته است که نرخ پذیرش پایین تر برای پناهندگان افغان با وجود شرایط امنیتی بحرانی در این کشور نتیجه رویکرد سیاسی دولت آلمان برای افزایش اخراج ها به افغانستان و ارسال یک سیگنال بازدارندگی به این کشور است.

"لوئیز امتسبرگ"، از نمایندگان حزب سبز پارلمان آلمان نیز سیاست افغانستان برلین را غیر مسئولانه نامید.

مسئله اخراج ها به افغانستان موضوعی مورد اختلاف در کشور آلمان است. وزارت امور خارجه و وزارت کشور آلمان در حال حاضر توقف اخراج ها به افغانستان را رد می کنند. آن ها اخراج پناهندگان به برخی مناطق افغانستان را عملی می دانند.

صدر اعظم آلمان نیز اخیرا از اخراج های جمعی به افغانستان حمایت کرده است.

به طور کلی دولت آلمان می خواهد شمار اخراج پناهجویان افغان که با درخواست پناهندگی آن ها مخالفت شده است را افزایش دهد.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی