به گزارش مفتاح، برغم مخالفت های بین المللی ، وزارت مسکن رژیم صهیونیستی احداث 10 هزار واحد مسکونی جدید در اراضی فلسطینی در شمال غرب قدس اشغالی را تصویب کرد.

براساس نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط از بیت المقدس, وزارت مسکن رژیم صهیونیستی احداث واحد های مسکونی را در اطراف فرودگاه بیت المقدس و منطقه قلندیا در شهرک صهیونیستی عطروت که بر روی اراضی شهروندان فلسطینی احداث شده, تصویب کرده است.

بر اساس گزارش زسانه های صهیونیستی, طرح ساخت این واحد های مسکونی در نزدیکی منازل فلسطینی ها, از سال های قبل مطره بود اما با مخالفت دولت سابق آمریکا این طرح متوقف شده بود.

پیشتر نیز رسانه های صهیونیستی اعلام کرده بودند که شهرداری رژیم صهیونیستی ساخت 212 واحد مسکونی در شهرک های بزغات زئییف و رمات شلومو در شمال شرق قدس را در چارچوب طرح های توسعه شهرک سازی به تصویب می رساند.

شهرک سازی های رژیم اسرائیل در اراضی فلسطینیان به موجب قوانین بین المللی غیرقانونی است و مانعی مهم بر سر راه صلح محسوب می شود، زیرا این شهرک ها در زمین هایی ساخته می شود که فلسطینیان آن ها را بخشی از کشور آینده خود می دانند.

در همین حال با گذشت سه ماه از قطعنامه مهم سازمان ملل در محکوم کردن شهرک های غیرقانونی رژیم صهیونیستی، هنوز وضعیت میدانی تغییری نکرده و حتی تحلیلگران معتقدند که این قطعنامه هرگز اجرا نخواهد شد.

منبع: ایرنا

مطالب پیشنهادی