11:32 1396/02/06

 

به گزارش مفتاح،  سرهنگ" جهانگير كريمي" معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان در حاشيه اين مراسم اظهار داشت: نيروي انتظامي به منظور استفاده از توان و ظرفيت دستگاه ها و جلب مشاركت عمومي براي ارتقاي امنيت جامعه تفاهم نامه هاي مشتركي را با ادارات و سازمان ها منعقد مي كند كه در اين زمينه پليس اصفهان هم اكنون با 35 دستگاه تعامل داريم .

اين مقام مسئول با بيان اينكه پليس و مركز بهداشت هر دو يك هدف مشترك را دنبال مي كنند و آن ارتقاي امنيت و سلامت جامعه است گفت: ظرفيت ها و توانمندي هاي بسيار زيادي در هر دو سازمان وجود دارد كه اگر اين توانائي ها در كنار يكديگر قرار بگيرند مي توانند اثرات بسيار مثبتي بر جامعه داشته باشند.

سرهنگ كريمي با بيان اينكه عدم وجود سلامت جسمي و رواني در بين افراد خود زمينه ساز بروز آسيب ها و جرايم و ناهنجاري هاي اجتماعي در جامعه است گفت: به همين جهت شناسائي افراد و خانواده هاي آسيب ديده يا در معرض آسيب و درمان آنان مي تواند در پيشگيري از بروز آسيب ها و جرايم در سطح استان ما مفيد و موثر باشد.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان، تعامل و همكاري مشترك مشاوران مركز بهداشت با مشاوران مركز مشاوره و مددكاري اين معاونت در راستاي پيشگيري و كنترل آسيب هاي خانواده هاي آسيب پذير، همكاري در اجراي طرح مشاوره فعالف همكاري در توليد سير نمايشگاهي با موضوع آسيب هاي اجتماعي، همكاري براي تبليغ و اطلاع رساني در خصوص بيمارهاي غير واگير و اعتياد و تغذيه سالم، همكاي در اموزش راه هاي كاهش استفاده از وسايل نقليه شخصي به منظور كاهش حوادث ترافيكي و آلودگي هوا، همكاري براي برپائي همايش هاي علمي و فعاليت هاي تحقيقاتي با موضوع پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي به ويژه اعتياد را از جمله مهمترين محورهاي همكاري دو طرف عنوان كرد.

كريمي به تجربه مشترك نيروي انتظامي استان با 14 دستگاه در خصوص انجام كار مطالعاتي بر روي هفت رفتار پرخطر در كودكان و نوجوانان در طول سال هاي اخير اشاره كرد و اظهار داشت: اميدوارم از اين دست كارهائي كه در سطح كشور بي نظير بود و نتايج خوبي نيز به دنبال داشت همچنان در دستور كار دستگاه هاي فرهنگي و اجتماعي استان قرار گيرد.

تعامل با پليس مهمترين وظيفه هر دستگاهي است

 

دكتر "رضا خديوي" ، معاون بهداشتي و رئيس مركز بهداشت استان در این مراسم گفت: تعامل با نيروي انتظامي را يك وظيفه براي خود مي دانيم و معتقديم هر دستگاهي كه با جامعه در ارتباط است و كار پيشگيري را انجام مي دهد مي بايست كه با همه نهادها و ارگان ها و سازمان ها كه از مهمترين آنها نيروي انتظامي است تعامل و همكاري داشته باشد.

وي با بيان اينكه مركز بهداشت و نيروي انتظامي هر دو در پشت صحنه به دنبال امنيت و آرامش و سلامت مردم هستند افزود: پيشگيري از بروز آسيب ها و جرايم ، بيماري هاي جسمي ، روحي و رواني همه اين ها كارهاي مقدسي هستند و از ارزش معنوي بالايي دارند.

اين مقام مسئول به تجربه موفق همكاري مشترك با نيروي انتظامي براي كاهش انتقال بيماري HIV از طريق تزريق مواد مخدر اشاره كرد و اظهار داشت:در ابتداي شيوع اين بيماري بررسي هاي صورت گرفته نشان داد بيشترين درصد مبتلايان به HIV معتاد هستند كه در اين زمينه اقدامات گسترده بهداشتي و كنترلي تقريباً به صفر رسيده است.

وي از طلاق به عنوان يكي از آسيب هاي اجتماعي بسيار مهم در جامعه ياد كرد و اظهار داشت:اين آسيب را مي توان با انجام مشاوره هاي قبل از ازدواج پيشگيري كرد.

معاون بهداشتي و رئيس مركز بهداشت استان تصريح كرد: دانشگاه علوم پزشكي سالانه حدود 100 هزار مشاوره پيش از ازدواج به جوانان مي دهد و اين كار را يك وظيفه مقدس براي خود مي داند چرا كه انجام اين گونه مشاورها در كاهش پديده طلاق تاثير بسيار زيادي دارد.

خديوي، اعتياد را يكي از مهمترين دلايل جدائي زوجين عنوان كرد و اظهار داشت: پيشگيري از اعتياد در بين افراد جامعه و عدم گرايش آنان به سمت مواد افيوني نيز از جمله اقدامات خوبي است كه توسط نيروي انتظامي پيگيري مي شود و افتخار داريم كه بتوانيم با اين نيرو در اين زمينه همكاري داشته باشيم.

استفاده از ابزار تحقيق و پژوهش در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي را متذكر شد و گفت: مركز بهداشت استان آمادگي دارد تا بستر همكاري تحقيقاتي نير انتظامي از دانشگاه علوم پزشكي را فراهم نمايد.

مطالب پیشنهادی