14:05 1396/02/04

به گزارش مفتاح، تأسی عملی و واقعی مسلمانان به آموزه های راستین پیامبر اعظم(ص) نه تنها صلح و عدالت را در جهان اسلام به ارمغان خواهد آورد بلکه جهانی بهتر و امن تر برای همه انسان های روی زمین خواهد ساخت.

مجمع جهانی صلح اسلامی به مناسبت فرارسیدن ۲۷ رجب، سالروز بعثت رسول اکرم بیانیه ای منتشر کرده است که در ادامه آمده است:

ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد    دل رمیدۀ ما را انیس و مونس شد

زمانیکه جهالت سایه اش را بر وسعت زمین گسترانیده بود و ناله بی‏ پناهان و ضجّه بردگان با همهمه مستانۀ بت‌پرستان قریش، درهم آمیخته و محیطی وحشت زا پدید آورده بود؛ به ناگاه ندای «اقرأ بأسم ربّکَ الّذی خَلَق» طنین انداز شد و پیامبر صلح و رحمت، اکمال دین و اتمام مکارم اخلاق رسالتی جهانی یافت تا سپیده دم صلح، برابری، برادری، آزادی، رحمت و مؤدّت را به جهانیان نوید دهد و همانند سایر انبیاء الهی با اتصال به دریای لایتناهی وحی، انسان ها را به سوی صلح و امنیت و حفظ کرامت انسانی رهنمود سازد.

«مجمع جهانی صلح اسلامی» اعتقاد راسخ دارد که امروزه تأسی عملی و واقعی مسلمانان به آموزه های راستین پیامبر اعظم(ص) نه تنها صلح و عدالت را در جهان اسلام به ارمغان خواهد آورد بلکه جهانی بهتر و امن تر برای همه انسان های روی زمین خواهد ساخت.

اما آنچه امروز در جهان اسلام دیده می شود تفرقه، جدایی و ظلم و ستمی است که با جهالت و گمراهی برخی دولتمردان کشورهای اسلامی و با دسیسه چینی استکبار و غرب بر مسلمانان تحمیل شده و باعث شده است هجمه های گوناگونی را متوجه این دین مبین سازند. از این رو وظیفه نخبگان و سازمان های اسلامی است که با همفکری و تعاملات سازنده به تبیین چهرۀ حقیقی از اسلام و سیره پیامبر اعظم (ص) همت گمارند.

«مجمع جهانی صلح اسلامی» به عنوان یکی از مهمترین سازمانهای غیردولتی فعال در زمینه صلح عادلانه، فرارسیدن سالروز خجسته و مبارک‌ بعثت با سعادت پیامبر اعظم (ص) را به عموم مسلمان جهان و همه انسان های آزاده تبریک و تهنیت می گوید و با تأکید بر وحدت مسلمانان در سایه تعالیم راستین پیامبر صلح و رحمت،  معتقد است که با توجه به هجمه های بسیاری که امروزه غرب و دشمنان به اسلام وارد نموده اند؛ پاسخ به شبهات مختلف در زمینه اسلام هراسی و دفع تهاجمات مغرضانه به ساحت دین اسلام و شخصیت پیامبر اعظم (ص) با هدف معرفی چهره رحمت آمیز، مهربان و صلح محور آن حضرت، امری بسیار ضروری است که باید مورد توجه دولت های اسلامی، سازمان های اسلامی و نخبگان و اندیشمندان مسلمان قرار گیرد.

مجمع جهانی صلح اسلامی

منبع: مهر

 

مطالب پیشنهادی