14:00 1396/02/04

به گزارش مفتاح، تعداد اسیران فلسطینی که از روز 17 آوریل گذشته (28 فروردین) که در زندان های رژیم صهیونیستی اقدام به اعتصاب غذای نامحدود کرده اند، تا به امروز (شنبه) به 2هزار نفر رسیده است.

براساس نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شمار اعتصاب کنندگان غذا اسرای فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی، ابتدا 700 نفر بود که در ادامه اعتصاب به یک هزار و 300 نفر و در روز سوم به 1500 نفر رسید؛ این آمار امروز (شنبه) به 2 هزار نفر افزایش یافت.

اسیران فلسطینی در اعتراض به وضعیت بد زندان های رژیم صهیونیستی و محروم شدن آنها از ابتدایی ترین حقوق خود در زندان های این رژیم دست به اعتصاب غذای سراسری زده اند.

اعتصاب غذای اسیران فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی با حمایت بسیاری از مردم کشورهای مختلف جهان مواجه شده و سازمان های بین المللی نیز از رژیم صهیونیستی خواستند تا به درخواست زندانیان پاسخ دهند.

با این حال وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در واکنش به اعتصاب غذای سراسری اسرای فلسطینی تاکید کرده که این رژیم هرگز با اسرای فلسطینی وارد مذاکره نخواهد شد و آنها تا هر وقت که می خواهند، اعتصاب غذا کنند.

در همین حال شماری از حامیان فلسطین در یونان پنجشنبه گذشته اقدام به نصب پوسترهایی در خیابان های آتن به نشانه همبستگی با اسرای فلسطینی کردند.

اعتصاب غذای اسرای فلسطینی وارد ششمین روز خود شده و هر روز دامنه فعالیت ها و تحرکات مردمی در حمایت از آن گسترده تر می شود.

منبع: ایرنا

 

مطالب پیشنهادی