به گزارش مفتاح، زمین‌لرزه ۶ ریشتری امروز در خراسان رضوی تاکنون ۲ کشته و ۷ مصدوم برجای گذاشته است.

زلزله‌ای به بزرگی 6 ریشتر مشهد‌‌مقدس را لرزاند. در پی وقوع این زمین لرزه تیم‌های امدادی به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

14:08 / زلزله امروز خسارتی به مدارس خراسان رضوی وارد نکرده است

فرهادی‌نیا اظهار داشت: تمامی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و فوق برنامه در مناطق فریمان، نواحی هفتگانه مشهد، سرخس، تربت جام و طرقبه و شاندیز و تبادکان در نوبت عصر تعطیل شده است.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هیچ‌گونه خسارتی در مدارس فریمان در نوبت صبح نداشته‌ایم.

وی گفت: برگزاری مانورها در طول ایام سال در مدارس استان در هنگام وقوع زلزله امروز بسیار به کار دانش آموزان آمده است.

13:48 / آب شرب استان خراسان رضوی وصل است/سد‌های خراسان رضوی آسیبی ندیده‌اند

احمد موسوی مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی اظهار داشت: در تمامی مناطق اتاق بحران تشکیل شده و در حال بررسی بیشتر شرایط هستند.

محمد دانش مدیر روابط عمومی آب منطقه ای استان خراسان رضوی نیز گفت: گزارشی از آسیب رسیدن به سدهای استان تا کنون نداشته ایم.

13:43 / تعداد فوتی‌های زلزله خراسان رضوی به 2 نفر افزایش یافت

تعداد جان‌باختگان زمین‌لرزه خراسان رضوی به 2 نفر و مصدومان به 7 نفر افزایش یافت.

13:36/ برق مطمئن و پایدار در تمامی نقاط مشهد برقرار است

علیرضا کاشی اظهار داشت: نظر به  وقوع زلزله در شهر مشهد و لزوم آمادگی تمامی گروه‌های عملیاتی توزیع برق مشهد به اطلاع می‌رساند تمامی امور اجرایی و گروه‌های عملیاتی در شهر مشهد به صورت آماده باش هستند.

وی افزود: این گروه‌ها در موقع لزوم ارائه خدمات خواهند داد ضمناً در تمامی نقاط شهر مشهد برق مطمئن و پایدار برقرار است و هیچگونه قطعی برق در مشهد اتفاق نیفتاده است. همچنین تلفن فوریت‌های برق 121 بطور تمام وقت آماده پاسخگویی به شهروندان عزیز است.

 13:32 / لحظه زلزله در سوپرمارکتی در تربت جام

صبح امروز زلزله‌ای به بزرگی 6 ریشتر مشهد‌‌مقدس را لرزاند که در پی وقوع این زمین لرزه تیم‌های امدادی به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

13:29 / برخی روستاهای مشهد تا 80 درصد تخریب شده‌اند

محمدرحیم نوروزیان اظهار داشت: زلزله امروز به تعدادی از روستاهای مشهد آسیب زده است و شاید تا 80 درصد تخریب شده‌اند و بخشدار رضویه در منطقه حضور دارند.

فرماندار مشهد مقدس گفت: اکنون در واقع مقدمات جلسه ستاد بحران را فراهم کرده‌ایم تا دستگاه‌های مربوطه حاضر شوند. از نظر تخریب، 12 روستای ما تاکنون بعضاً تا 80 درصد تخریب شده‌اند البته در مورد تلفات هنوز خبری نداریم اما مصدوم داشته‌ایم.

13:24 / تداوم پس‌لرزه‌ها در مشهد در هفته‌های آینده

زارع استاد و پژوهشگر مرکز زلزله شناسی اظهار داشت: تاکنون 8 پس لرزه در پی زلزله مشهد داشتیم که آخرین پس لرزه 4.9 ریشتر شدت داشته است.

وی بیان کرد:  یک زلزله در حدود 14 سال پیش با شدت 6.2 ریشتر در این منطقه رخ داده بود.

این پژوهشگر مرکز زلزله شناسی گفت: آخرین برآوردها نشان می‌دهد عمق زلزله حدود 12 تا 15 کیلومتر برآورد می‌‌شود. به نظر می‌آید این زلزله روند شرقی و غربی دارد که به فریمان می‌رسد و از شمال سفید سنگ است به انتهای فریمان می‌رسد.

زارع گفت: امروز یک تیم شناسایی به منطقه اعزام خواهیم کرد که خود من هم عضو این تیم خواهم بود.

وی بیان کرد: من فکر می‌کنم پس‌لرزه‌ها حداقل تا هفته آینده رخ دهد و روند کلی به سمت کمتر شدن است. ولی به طور کلی پس لرزه‌ها را در ماه آینده انتظار داریم.

13:23/ 3000 نیروی آموزش دیده مردمی در مشهد آماده‌باش هستند

امیر عزیزی در ارتباط با اقدامات شهرداری مشهد پیرامون زلزله 6 ریشتری امروز مشهد اظهار داشت: اعلام آماده‌باش به 3 هزار نفر از نیروی داوطلب مردمی در سراسر شهر که در دوره‌های دوام ثامن قبلاً آموزش‌های لازم را دیده‌اند، داده شده است.

وی تصریح کرد: برای کمک‌رسانی به شهروندان و هرگونه خط احتمالی 14 پایگاه چند منظوره مدیریت بحران در سطح شهر در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران گفت: هماهنگی کامل با شورای مدیریت بحران شهرستان مشهد و شورای مدیریت بحران شهرداری مشهد تا 24 ساعت آینده در حال آماده‌باش است.

13:23 / برآورد دقیقی از میزان خسارت‌های زلزله هنوز وجود ندارد

علیرضا رشیدیان اظهار داشت: اکیپ‌های اعزامی به روستاها هنوز گزارش دقیقی از میزان خسارت زلزله ارائه نکرده‌اند.

وی گفت: تمام نیروها از ارتش، سپاه، بیمارستان‌ها، هلال احمر و ... آماده امدادرسانی به زلزله زدگان هستند. شرایط مردم فریمان در حال حاضر عادی است و خسارت گسترده‌ای از این منطقه هنوز گزارش نشده است. همچنین اتاق مدیریت بحران در استانداری خراسان رضوی در این راستا تشکیل شده است.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی