13:00 1396/01/16

به گزارش مفتاح، کمتر از دو ماه دیگر تا انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی باقی مانده و در این مدت هیأت فوتبال استان اصفهان و مدیریت آن، زیر سایه فعالیت‌ها و دغدغه‌های سیاسی آقای رئیس قرار خواهد گرفت.

با اتمام دوره ریاست 14 ساله علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد در هیأت فوتبال استان اصفهان، قابل پیش‌بینی بود که انتخابات هیأت برای تعیین رئیس جدید به چالشی بزرگی پیش روی فوتبال استان تبدیل شود.

از اواخر سال 94، مخالفان و منتقدان جدی ابرقویی‌نژاد، به دنبال پیدا کردن گزینه‌هایی رفتند که توان رقابت با رئیس با سابقه هیأت را داشته باشند اما زمانی که اسامی کاندیداها اعلام شد، معلوم شد منتقدان رئیس هیأت فوتبال اصفهان با وجود تمام ادعاهای مطرح‌ شده، نتوانستند گزینه‌ای در حد جانشینی ابرقویی‌نژاد به میدان بیاورند.

علی‌اکبر ابرقویی‌نژاد، محمد مجیری، عبدالرسول یزدی‌زاده، حسین صفری، عباس اخوان و مسعود هراتیان افرادی بودند که برای ریاست هیأت فوتبال متقاضی شده‌اند و البته پس از بررسی مدارک و سوابق مدیریتی و تأییدیه حراست اداره ورزش و جوانان استان اصفهان، صفری از لیست خارج شد و قرار به رقابت کاندیداهای دیگر شد اما انصراف ابرقویی‌نژاد تمام معادلات را برهم زد.

تا قبل از انصراف ابرقویی‌نژاد، پیش‌بینی می‌شد وی شانس اصلی تصاحب ریاست هیأت برای سومین دوره متوالی باشد اما با کنار‌ه‌گیری وی از انتخابات، ورزش استان اصفهان رکب بزرگی خورد.

از همان زمان انصراف ابرقویی‌نژاد، جوامع ورزشی و رسانه‌ای از حمایت تمام و کمال وی از مسعود هراتیان خبر می‌‌دادند اما وی در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف به شدت این خبر را تکذیب می‌کرد و مدعی عدم حمایت از کاندیداها می‌شد.

با این‌حال با برگزاری مجمع انتخاباتی هیأت فوتبال، آرای ابرقویی‌نژاد به طور کامل در سبد هراتیان قرار گرفت تا یک چهره سیاسی کم نام‌و نشان عهده‌دار مسؤولیت هیأت فوتبال استان اصفهان شود و نهایت امانتداری نیز با حفظ کامل ترکیب تیم اجرایی هیأت صورت گرفت تا مشخص شود که در هیأت فوتبال تنها نام رئیس تغییر کرده اما کوچکترین تغییری در روال ایجاد نشده و روند گذشته ادامه پیدا خواهد کرد.

هراتیان که در زمان انتخابات هیأت فوتبال، رئیس دفتر حزب اعتدال و توسعه در استان اصفهان بود، برای انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 نیز در ستاد حسن روحانی فعالیت داشت و پس از انتخاب روحانی به عنوان رئیس‌جمهور کشورمان، از حدود دو سال قبل به عنوان مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان انتخاب شده بود.

مسؤولیت وی در این شرکت موجب شد تا حضورش در انتخابات هیأت فوتبال با ابهاماتی مواجه شود و رقبای اصلی وی مدعی بودند هراتیان شرایط اولیه شرکت در انتخابات را احراز نکرده و در این راستا نیز از برخی نهادهای مرتبط استعلاماتی انجام شد که حتی در روز مجمع نیز نامه‌ای در بین خبرنگاران دست به دست می‌شد که ابهاماتی را در خصوص لغو مجمع یا کنار گذاشتن هراتیان وجود داشت، با این‌حال در نهایت هراتیان سکان هیأت را در اختیار گرفت.

طی چند ماه گذشته که از مسؤولیت هراتیان در هیأت فوتبال استان سپری می‌شد، با توجه به تلاش‌های صورت گرفته از سوی موافقان یکی از کاندیداها، شایعات بسیاری پیرامون لغو حکم ریاست وی وجود داشت اما با کنار رفتن هراتیان از مدیرعاملی فولاد هرمزگان، عملا مشکل ایجاد شده بر سر راه ریاست وی کنار رفت.

در مورد کنار رفتن هراتیان از مدیرعاملی فولاد دو نقل‌قول وجود دارد که یکی به برکناری و دیگری به استعفای وی مرتبط بود که بر اساس نظریه دوم، هراتیان برای متمرکز شدن بر روی فعالیت‌های سیاسی به ویژه انتخابات پیش‌رو استعفا کرده است.

در حال‌حاضر کمتر از دو ماه دیگر تا انتخابات باقی مانده و طبیعی است که در این مدت هیأت فوتبال استان و مدیریت این هیأت زیر سایه فعالیت‌های سیاسی آقای رئیس قرار خواهد گرفت.

هیأت فوتبال استان اصفهان یکی از مهم‌ترین هیأت‌های فوتبال سراسر کشور به شمار می‌رود که جامعه آماری زیادی را در رشته‌های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی به خود اختصاص داده است و فردی که عهده‌دار تصدی مسؤولیت هیأت شده، باید وقت و توان کافی برای رسیدگی به امور هیأت داشته باشد اما هراتیان چه در زمانی که مسؤولیت شرکت فولاد هرمزگان را برعهده داشت و به ندرت در اصفهان حضور پیدا می‌کرد و حالا که دغدغه سیاسی پیدا کرده است، این خصیصه را نداشت.

در این میان شائبه استفاده ابزاری از ریاست هیأت به سود حزب سیاسی آقای رئیس نیز از سوی منتقدانش وجود دارد اما نکته مهم‌تر دغدغه‌مندی سیاسی هراتیان است و فعلا در میان مشغله‌های زیاد، فوتبالی محلی از اعراب نداشته و جامعه فوتبال به‌ ناچار باید با این شرایط کنار آمده و منتظر مانده و ببینند سیاسیون برای آینده فوتبال چه خواب‌هایی دیده‌اند.

 

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی