11:35 1396/01/10

به گزارش مفتاح، نماینده مردم ورامین گفت: مردم می‌بینند اقتصاد هنوز ساماندهی نشده، آمار بیکاری در میان جوانان تحصیل‌کرده به شدت افزایش یافته و رکود اقتصادی عمیق‌تر شده است.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین با اشاره به دوران تحصیلی دانشجویی‌اش، اظهار داشت: هم‌زمان در خاکریزهای جبهه و حضور در عملیات بدر در سال 63، برای کنکور ثبت نام کردم.

وی افزود: به یاد دارم زمانی که کارت کنکورم را به مجتمع آموزشی بردم مسئولان آموزشی از اینکه سهمیه آزاد شرکت کردم متعجب شده و گفتند چرا سهمیه رزمندگان را انتخاب نکردی، همه کسانی که در خاکریز جبهه مشغول هستند رزمنده به شمار می‌روند، در پاسخ گفتم در خاکریز آمدم تا در جبهه فعالیت داشته باشم نه اینکه از سهمیه رزمندگان در کنکور استفاده کنم و اگر توانایی داشته باشم قبول می‌شوم که در نهایت رتبه 36 کنکور را کسب کردم. بنابرانی باتوجه به اینکه رتبه‌ام زیر 50 بود طبیعتاً در اولین رشته و دانشگاه قبول می‌شدم.

نقوی حسینی با بیان اینکه سال 59 و با داشتن 20 سال سن، فرمانده پایگاه بسیج بودم، تصریح کرد: به دلیل علاقه‌ای که به علوم سیاسی داشتم در سال 64، در اولین انتخاب رشته‌ام یعنی علوم سیاسی دانشکده سیاسی دانشگاه تهران قبول شدم این در حالی است کهان زمان دو، سه دانشگاه بیشتر رشته علوم سیاسی را نداشتند و دانشگاه تهران یکی از بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل در رشته علوم سیاسی به شمار می‌رفت.

وی با بیان اینکه سال 69 مردک کارشناسی ام را دریافت کردم، بیان داشت: در حین تحصیل، کار می کردم و در حزب جمهوری اسلامی عضویت داشتم. به نوعی مسئول شاخه دانش آموزی حزب بودم. بعد از فارغ التحصیلی در دوره کراشناسی، بلافاصله آزمون کارشناسی ارشد شرکت کردم و با رتبه 4 قبول شدم. سال 73 نیز دوره کارشناسی ارشدم پایان یافت.

نماینده مردم ورامین افزود: در سال‌های هفتاد و چهار، هفتاد و پنج و هفتاد و شش سه دوره دکترا شرکت کردم و هر سه دوره رتبه‌های سوم، چهارم و پنجم را به دست آوردم اما علی رغم سواد علمی به دلیل اختلاف نظری که با مصاحبه کننده‌ها داشتم، که عموماً غرب گرا بودند، پذیرفته نمی‌شدم. نهایتاً بار سوم در سال هفتاد و شش مجدداً شرکت کرده و در نهیات قبول شدم. سال اول قبولی به دلیل مأموریت خارج از کشور، نتوانستم سه سال درسم را ادامه دهم. سال هفتاد و نه به کشور برگشتم و از سال  هشتاد تحصیلم را شروع کردم و در نهایت سال هشتاد و شش دکترایم را تمام و از پایان نامه‌ام دفاع کردم. این در حالی است که رتبه 4 کشوری را در مدرک دکترا کسب کردم.

نقوی حسینی در بخش دیگر سخنانش در پاسخ به این سؤال که برخی نظرسنجی‌ها گواه بر کاهش محبوبیت روحانی بعد از گذشت 4 سال دارد، آیا آن را تأیید می‌کنید یا خیر، اظهار داشت: آقای روحانی با شعارهایی سمت رئیس‌جمهوری را از آن خود کرد که اغلب این شعارها مطالبه مردم بود. آنها به شدت نگران شرایط اقتصادی و مسائل عرصه بین‌المللی بودند. موجی از بیکاری و رکود کمرشکنی به وجود آمده بود.

وی ادامه داد: مردم با شعارهای روحانی احساس کردند که اعتبارشان در عرصه بین‌المللی زیر سؤال است و به همین جهت به وی رأی دادند تا این اعتبار را عزت بخشد از سوی دیگر رئیس‌جمهور اعلام کرد که ظرف 100 روز اقتصاد کشور را ساماندهی می‌کند و بیکاری را کاهش می دهد و روحانی اعلام کرد که کشور را از رکود خارج و گره‌ها را باز می‌کند. پاسپورت ایرانی را عزت می‌بخشد و سیاست خارجی ایران را ارتقا می‌دهد. و در داخل فضای باز سیاسی ایجاد می‌کند و مردم را به شعارهایش دلبسته کرد.

نماینده مردم ورامین با بیان اینکه فاصله آرای روحانی با رقیبش در انتخابات مجموعاً 250 هزار رأی بود، افزود: یکی از وعده‌های روحانی این بود که کاری می‌کنیم مردم آنقدر در رفاه باشند که نخواهند یارانه دریافت کنند. مردم وقتی  امروز بعد از چهار سال به آن شعارها نگاه و میزان تحققش را بررسی می‌کنند می‌بینند که اقتصاد ایران بعد از 100 روز از برسرکار آمدن رئیس جمهور هنوز ساماندهی نشده، آمار بیکاری به ویژه در میان جوانان تحصیلکرده با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد به شدت افزایش یافته و رکود اقتصادی عمیق‌تر شده است. ملت ایران نفعی از برجام نبرد. البته رئیس جمهور در این زمینه بی احتیاطی کرد و وعده‌های سراب گانه ای همچون گره زدن آب آشامیدنی مردم به برجام و ازدواج جوانان به این توافقنامه هسته‌ای را داد که در نهایت مقام معظم رهبری تذکر دادند مسئولان به مردم وعده‌های غیرعملی ندهند.

نقوی حسینی بیان داشت: مردم امروز می گویند چرا با وجود برجام مشکلات ازدواج و محیط زیستی‌مان بدتر شده و معضل بیکاری حل نشده است. آنها از اینکه برجام هیچ دستاوردی برایشان نداشته ناامید شده‌اند.

وی تاکید کرد: فکر می‌کنم آقای روحانی در این 4 سال رتبه اول توهین به مخالفین را در بین روسای جمهور گذشته داشته باشد چراکه بیش از پنجاه و پنج مورد توهین آشکار از سوی وی سراغ داریم. توهین‌هایی از قبیل بی سوادها، به جهنم رفته‌ها و.... که به صورت مستقیم حواله منتقدین خود می‌کرد. این مسئله دقیقاً نقطه مقابل شعارهای انتخاباتی روحانی مبنی بر زنده باد مخالف من است. از سوی دیگر در  سفری که ایشان اواخر سال گذشته برای بررسی معضل ریزگردها به خوزستان داشت دیدیم که این موضوع را عذاب الهی تلقی می‌کند.

نقوی حسینی تأکید کرد: مردم از وضعیت موجود بسیار ناراحت هستند و اگر کاندیدایی در تراز ریاست جمهوری به میدان بیاید قطعاً مردم به وضعیت کنونی رأی نخواهند داد.

وی در پایان پیرامون مهمترین اتفاق سال 95، خاطرنشان کرد: رای اعتماد سه وزیری که در مجلس گذشته رای نیاورده بودند و مجددا  در مجلس دهم همان سه نفر معرفی شده و علی رغم اعتراضات وارده رای آوردند یکی از نکات قابل تامل سال گذشته به شمار می رود.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی