11:05 1396/01/08

به گزارش مفتاح، مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان گفت:‌ ۴۴۷ متخلف بدنبال بازرسی‌های ویژه ایام نوروز، به مراجع قضایی معرفی شدند که ۴۲۰ واحد به دلیل عدم رعایت بهداشت، تعطیل و پلمب شد.

مهدی رفیعی اظهار داشت: در مدت بازرسی‌های صورت گرفته نوروزی در راستای حفظ سلامتی مردم و مسافرین، ۱۲۳ هزار و ۲۶۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر مجاز و تقلبی و تاریخ گذشته کشف و معدوم شدند.

وی بیان داشت: بیشترین تخلفاتی که منجر به پلمب و معرفی به دستگاه قضایی شد عدم رعایت بهداشت مواد غذایی و عدم رعایت بهداشت فردی بوده است.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: برنامه بازرسی سلامت نوروزی بهداشت محیط از اول اسفند ماه سال گذشته آغاز شد و تا ۱۵ فرودین ماه ادامه دارد.

وی با اظهار اینکه در مدت ۳۷ روز که از این طرح گذشته است به طور متوسط ۶۲ اکیپ بازرسی به طور منظم از مراکز تهیه و تولید غذا و اماکن اقامتی مسافران بازدید به عمل آوردند، ادامه داد: در هر اکیپ دو نفر بهداشت محیط نظارت و بازرسی می‌کنند.

رفیعی اظهار داشت: از زمان آغاز طرح تاکنون ۵۱ هزار و ۸۲۶ بازرسی از رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها و مراکز تولید و عرضه مواد غذایی شده است.

وی اضافه کرد: همچنین هفت هزار و ۱۴۴ مورد بازدید از اماکن عمومی و اقامتی و منازل استیجاری مسافران نوروزی و همچنین آرایشگاه‌ها صورت گرفته است.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان اعلام کرد: یک هزار و ۴۲ مورد بازدید از مراکز بین راهی و ۱۲۱ مورد از سامانه آبرسانی انجام شده است.

 

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی