13:00 1396/01/02

در پی فقدان خبرنگار ارزشی؛ اصفهان زیبا داغدار شد

به گزارش مفتاح، انا لله و انا الیه راجعون«و هر از گاه در گذر زمان در گذر بی صدای ثانیه های دنیای فانی،جرس کاروان از رحیل مسافری خبر می دهد که در سکونی، آغازی بی پایان را می سراید».

درگذشت بانوی مکرمه «زهره یعقوبی» خبرنگار چیره دست،توانمند و فهیم و ولایت مدار،چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می‌نشیند، ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست.

زهره یعقوبی متولد سال۱۳۵۷ در خورزوق اصفهان است که فعالیت رسانه ای خود را اوایل دهه 80 آغاز و از همان ابتدای کار به دلیل روحیه مطالبه گری و دغدغه مندی که نسبت به رفع مشکلات مردم داشت،حوزه اجتماعی را برگزید و سال ها در این عرصه قلم نگاشت.

وی از معدود خبرنگاران حرفه ای در حوزه اجتماعی بود که سالیان متمادی به صورت تخصصی در حوزه اجتماعی و شهری فعالیت کرد و مسائل و مشکلات زیادی را از بان مردم به گوش مسئولان رساند.

اخلاق مداری،صداقت،خوش برخوردی و حجاب شایسته این بانوی فرهیخته باعث شد که در بین مسئولان وجه بسیار مطمئنی پیدا کند،چنانکه در بسیاری از محافل خبری به عنوان معتمد خبری مهمترین رویدادهای خبری برای اولین بار از قلم این بانوی خبری منتشر شد.

از مهمترین فعالیت های خبری این بانوی مرحومه در عرصه رسانه، فعالیت در روزنامه «اصفهان زیبا» بود که به مدت 9 سال متمادی از دهه 80 تا 90 به صورت تمام وقت در حوزه تخصصی اجتماعی فعالیت کرد.

مرحوم یعقوبی در طی این سال ها به عنوان خبرنگار صفحه استان روزنامه اصفهان زیبا، پوشش بسیاری از اخبار مهم و حساس و بحرانی استان را برعهده داشت و علاوه بر گزارشات تاثیرگذار، جلسات و نشست های خبری بسیار زیادی را با درایت و شجاعت پوشش خبری داد.

از این بانوی فعال خبری،صدها عنوان خبری،یادداشت و گزارشات تاثیرگذار و مهم منتشر و به یادگار مانده است،شجاعت و صداقت و دغدغه مندی در کلام این بانوی خبری سبب شد که در چندین جشنواره مطبوعاتی حائز کسب رتبه خبرنگار برتر در حوزه گزارش و تیتر را کسب کند.

مرحوم یعقوبی با آنکه صدای بلند و رسایی برای احقاق حقوق مردم در مقابل مسئولان داشت و با شجاعت مطالبه گری می کرد اما با کمال تاسف با وجود همه دلسوزی هایی که داشت در مقابل احقاق حقوق خود نتوانست آن گونه که باید و شاید راه به جایی ببرد و همواره با شرایط سختی که به دلیل غلبه بیماری مهلک(سرطان) بر خود داشت با صبوری و قناعت تا آخرین توان ایستادگی و کار کرد.

از دیگر فعالیت های عمده این بانوی فعال عرصه خبر، همکاری با پایگاه خبری و تحلیلی صاحب نیوز به عنوان مدیر تحریریه به مدت 4 سال و سردبیری و هدایتگری پایگاه اطلاع رسانی مفتاح به مدت یک سال بود. سرانجام پس از تحمل دوره چندین ساله رنج و سختی بیماری در آغازین روز بهار 96 و در آستانه ولادت حضرت زهرا(ص) در سن ۳۸ سالگی به سوی معبود شتافت.

پایگاه اطلاع رسانی مفتاح،این ماتم جانگداز را به،خانواده محترم یعقوبی،جامعه خبری استان اصفهان صمیمانه تسلیت عرض نموده و برای برایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل آروز دارد.

مطالب پیشنهادی