11:35 1395/12/10

به گزارش مفتاح، سایت بازی‌های کشورهای اسلامی در باکو گزارش خود از ورزش زورخانه‌ای را اصلاح کرد.

بازی‌های کشورهای اسلامی از 12 تا 22 ماه می سال 2017 میلادی در آذربایجان برگزار می‌شود که در سایت رسمی این مسابقات به جزئیاتی درباره رشته‌های حاضر در این رقابت‌ها اشاره شده که یکی از این موارد ورزش زورخانه‌ای است.

در سایت رسمی بازی‌ها اشاره شده بود که خاستگاه این رشته از کشور آذربایجان است و نوشته شده بود: «طبق واقعیت‌های تاریخی منبع ورزش ملی آذربایجان، ورزش زورخانه‌ای است که اساس آن به 700 سال قبل برمی‌گردد که توسط پوریای ولی چارچوب مشخصی گرفت.»

بعد از رسانه‌ای شدن این ماجرا توسط خبرگزاری فارس و مکاتبات فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی با ستاد تشکیلاتی بازی‌ها و فدراسیون زورخانه‌ای کشور آذربایجان و ارسال نامه‌ای مشتمل بر 4 بند مبنی بر این که خاستگاه این رشته ایران بوده و به 3000 هزار سال قبل باز می‌گردد، امروز سایت رسمی بازی‌های کشورهای اسلامی این خبر را اصلاح کرد.

در متن خبر اصلاحی به صراحت نام ایران به عنوان مبدا و خاستگاه ورزش زورخانه‌ای آمده و همچنین توضیحات مربوط به پوریای ولی به عنوان مبدع آذربایجانی این رشته حذف شده است.

رقابت های ورزش زورخانه‌ای در بازی های اسلامی باکو به مدت 3 روز در سالن ورزشی «کریستال‌ هال» برگزار می‌شود. روز نخست مسابقات به صورت گروهی، روز دوم به صورت انفرادی و روز سوم هم مسابقات کشتی پهلوانی برگزار می‌شود.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی