14:59 1395/12/08

رئيس پليس راه فرماندهي انتظامي استان؛ راه های دوطرفه اصفهان محل وقوع 49 درصد از تصادفات فوتی وجرحی

 

 

 

به گزارش مفتاح، سرهنگ " حسين پورقيصري" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت :هم اكنون جاده‌هاي "خور – طبس"، جاده "علويجه به اصفهان"، جاده "مباركه به شهرضا" و "دامنه به اليگودرز" از جاده‌هايي هستند كه برخي از نقاط آنها دو طرفه و خطرناك و نياز است كه اين جاده‌ها دو بانده و عمليات جدا سازي در آنها صورت گيرد.

سرهنگ پور قيصري در خصوص جاده "علويجه-اصفهان" گفت: اين جاده به دليل عرض كم آن و دوطرفه بودن يكي از جاده‌هايي است كه كم و بيش در آن حوادث رانندگي مرگباري رخ مي‌دهد.

وی ادامه داد: هم اكنون با تلاش اداره راه ، 14 كيلومتر اين جاده دو بانده شده كه البته اين كار جزو طرح هاي اولويت‌دار اداره راه و شهرسازي استان است و اميدواريم انشاء الله شاهد جدا سازي اين جاده باشيم.

سرهنگ پور قيصري بيشترين وقوع تصادفات فوتي و جرحي در سطح جاده‌هاي استان را مربوط به راه‌هاي دو طرفه عنوان و تصریح کرد: براساس آمارهاي به دست آمده 49 درصد تصادفات فوتي و جرحي در سال جاري در راه‌هاي دو طرفه استان به وقوع پيوسته و اين درحالي است كه 14 درصد تصادفات فوتي و جرحي در اين مدت در آزادراه‌ها و 37 درصد در بزرگراه‌هاي استان اتفاق افتاده است.

رئيس پليس راه استان در پاسخ به اين سوال كه بيشترين تصادف در كدام يك از جاده‌هاي دو طرفه اتفاق افتاده است گفت: در 11 ماهه امسال بيشترين تصادف فوتي و جرحي را در محور "دامنه به اليگودرز" شاهد بوديم و محور "شهرضا به مباركه" ، محور "علويجه" و جاده "خور_ طبس" در رتبه هاي بعدي قرار داشتند.

اين مقام انتظامي ، علت بيشتر وقوع تصادفات در راه هاي دو طرفه را ناشي از سبقت غير مجاز و تجاوز به چپ از سوي رانندگان عنوان كرد و گفت: رانندگي در راه‌هاي دو طرفه ، تابع قوانين و مقررات خاص خود است كه متاسفانه رانندگان اين مقررات را رعايت نكرده و باعث بروز مشكلاتي براي خود و ديگران مي‌شوند.

پورقيصري خاطر نشان كرد: به رانندگان توصيه مي‌كنيم در اين جاده‌ها با سرعت مجاز و مطمئنه حركت كرده و ضمن توجه به جلو از انجام سبقت‌هاي غير مجاز و تجاوز به چپ خودداري كنند و مطمئن باشند كه به قول معروف دير رسيدن هميشه بهتر از هرگز نرسيدن است .

رئيس پليس راه استان در خصوص كمربندي و آزادراه آزادگان خميني شهر نيز گفت: اين جاده به خودي خود هيچ عيبي ندارد هم جداسازي شده، هم مسطح است اما ترافيك آن سنگين بوده و بايد رانندگان با دقت بيشتري رانندگي كنند به ويژه در مواقع بارندگي اگر دقت نكنند و فاصله طولي را با خودرو جلويي خود رعايت ننمايند باعث بروز مشكلات و حوادثي در اين جاده خواهند شد.

مطالب پیشنهادی