9:41 1395/12/08

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار مفتاح، دکتر کمال حیدری رئیس کارگروه سلامت بسیج جامعه پزشکی  به مناسبت 8 اسفند روز بسیج جامعه پزشکی در نشست خبری با اشاره به روند فعالیت کارگروه سلامت، انتخاب مهمترین موضوع در کشور ویا مطرح شده توسط بهداشت جهانی را به عنوان موضع مورد بحث کارگروه اعلام کرد که توسط کارشناسان کارگروه بررسی می‌شود.

با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری پیرامون مسائل جمعیتی وپیر شدن آن این موضوع محور مباحث کارگروه در سال جاری قرار گرفته است.

حیدری در این خصوص گفت: در کارگروه سلامت 11 نماینده از اقشار مختلف بسیج حضور دارند وپیرامون موضوع تبادل نظر می‌کنند.

وی با اشاره به رشد پایین جمعیت گفت: پیر شدن جمعیت یکی از مشکلات امروز کشورهای پیشرفته است. ما متاسفانه در کشور سالمندی خوبی را تجربه نمی‌کنیم وباید رشد جمعیت را به 2.3 برسانیم در غیر اینصورت در آینده زمین گیر خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه دولت‌ها باید زیر ساخت لازم را تهیه کنند گفت: سیاسی بازی بسیاری از مسائل را تحت الشعاع قرار داده است وباید شرایط لازم برای فرزند آوری در جامعه محقق شود. اوقات فراغت مغفول مانده است وباید شرایط مناسب اقتصادی، مسکن ورفاه اجتماعی ایجاد شود.

وی با اشاره به گفتمان در کارگروه سلامت گفت: از ابتدای سال تا کنون 8 جلسه در کارگروه تشکیل شده است ومتاسفانه در حد صحبت وحرف بوده است. حضور آموزش وپروش وحوزه علمیه در جلسات وهمکاری با ثبت واحوال هم وجود دارد، اما کار اجرایی به خصوص انجام نشده است.

وی با تاکید بر تغییر باور غلط داشتن فرزند کمتر گفت: امروز مسائل مالی دلیل اول نداشتن فررند نیست. این باور غلط است که سالها وچند دهه بر روی آن کار شده است وکشور را به سمت پیر شدن جمعیت کشانده است.

وی با اشاره به موفقیت کمتر از یک درصدی طرح فرزند آوری گفت: باید سازمان‌ها وآموزش وپروش به کمک بیایند تا مساله آوردن فرزند ورشد جمعیت به روند مطلوب برسد.

وی با اشاره به تلاش دشمنان نظام برای به پیری رساندن کشور وعقب راندن آن از توسعه گفت: ما تنها سه دهه فرصت داریم تا توسعه پیدا کنیم وباید این فرصت را غنیمت بشمریم. تامین رفاه اجتماعی، ترغیب کردن، تامین زیر ساخت‌ها باید توسط دولت ها ایجاد شود.

 

وی در ادامه با اشاره به تشکیل گروه سلامت یاران در محله‌های اصفهان گفت: با کمک نیرو‌های بسیجی وپایگاه‌های سلامت محله‌ها گروه سلامت یاران تشکیل می‌شود تا بحث تغذیه ورزش وسلامت مردم در محله‌ها از نزدیک رصد بشود.  

 

 

 

مطالب پیشنهادی