14:43 1395/12/04

به گزارش مفتاح، رئیس قوه قضائیه: مسئله فلسطین مسئله یک سرزمین محدود در یک نقطه جغرافیایی نیست بلکه مسئله جهان اسلام است.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در اختتامیه ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین افزود: امروز سرزمین فلسطین محکی برای ارزیابی بسیاری از اموری است که در حال حاضر در جریان است.

 وی گفت: فلسطین‏، محکی برای ارزیابی ادعاهای حقوق بشری جهان غرب و صدق و عدم صدق گفتار آنها محسوب می شود.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: مسئله فلسطین از دو منظر قابل بررسی و ملاحظه است اول در بحث ظاهری و در مرحله بعد سطح باطنی آن باید بررسی شود.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد:‌ در ظاهر مسئله فلسطین یک جریان تاریخی است که در نطقه ای از تاریخ شروع و افرادی این سرزمین را غصب کرده اند و جنایاتی هم علیه این ملت اعمال شده است اما در یک نگاه عمیق تر مسئله فلسطین مسئله تقابل ایدئولوژی هاست .

وی تاکید کرد: مسئله فقط اشغال یک محدوده جغرافیایی خاص نیست بلکه تقابل ایدئولوژی اسلام‏ و ایمان توحیدی است؛ در مقابل نگاه رژیم صهیونیستی مبنتی بر ایدئولوژی خاص است و از آن مهم تر پشتیبانی لیبرالیستی غربی در منطقه است .

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: ‌اینجا سخن از یک مرز نیست و شواهد زیادی این نگاه را تایید می کند که مسئله فلسطین را عمیق تر ببینیم؛ یکی از واضح ترین شواهد این مسئله همین که در هیچ جای دنیا جهان غرب و آمریکا این همه برای دفاع از یک جمع محدود هزینه نکرد ه اند .

آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: حمایت مالی، نظامی، سیاسی و رسانه ای غرب از رژیم صهیونیستی نشان دهنده مسئله مهم تر از اشغال یک سرزمین کوچک است.

وی افزود: دنیای غرب و سنت لیبرال دموکراسی که مدعی بود پایان تاریخ را با لیبرال ها می نگارند و پس از فروپاشی شوروی سابق برخی نظریه پردازانشان مثل فوکویاما بر این نکته تاکید کردند اما آنها از جنبش اسلامی و اجتماع مسلمانان به هراس افتاده بودند و این اندیشه بزرگ را مغایر با ایدئولوژی لیبرال می دیدند لذا می بینیم که مسئله دفاع از رژیم صهیونیستی را همچنان با تمام شدت دنبال می کنند.

رئیس قوه قضاییه گفت: اخیرا طی قراردادی 10 ساله قریب به 40 میلیارد سلاح بلاعوض از آمریکا تحویل رژیم صهیونیستی می شود که نشان می دهد در پس نزاع فلسطین مسئله عظیم تری نهفته است.

آیت الله آملی لاریجانی تاکید کرد: بحث فلسطین مسئله ملت های مسلمان جهان اسلام است و نباید آن را محدود به یک نقطه جغرافیایی خاص بدانیم لذا این نوع صحبت که گاهی در گوشه و کنار جهان شنیده می شود که فلسطین فقط مسئله ای در یک گوشه از دنیاست و مسئله جهان نیست تحلیلی نادرست است.

اسلام قدرت اداره کردن جوامع را دارد به شرط آنکه بگذارند

رئیس قوه قضائیه گفت: اسلام قدرت اداره کردن جوامع را دارد به شرط آنکه بگذارند و ما باید تدبیر کنیم.

آیت الله آملی لاریجانی در اختتامیه ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه مردم فلسطین افزود: اسلام دین رحمت است و این منافاتی ندارد با اینکه مسلمانان نسبت به فریبکاری و توطئه هایی که در منطقه صورت می گیرد بیدار باشند.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه اسلام قدرت حیات دارد گفت : اسلام قدرت اداره کردن جوامع را دارد به شرط آنکه بگذارند و ما باید تدبیر کنیم.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به جمهوری اسلامی افزود : جمهوری اسلامی نمونه و الگویی برای عرضه دین در ساحت اجتماع ،  سیاست و فرهنگ است .

وی اظهار امیدواری کرد : این مسیر در همه کشورهای اسلامی طی شود .

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه جریان فلسطین محکی برای سنجش میزان دعاوی حقوق بشری دنیای غرب است افزود : غربی ها در سخنرانی ها و مکتوبات و دانشگاه ها بسیار مسئله حقوق بشر را مطرح می کنند و بعنوان ابزاری علیه هر کشوری که آن را نپسندند به کار می گیرند .

وی با اشاره به سرزمین فلسطین و فجایعی که از جانب رژیم صهیونیستی در آنجا رخ می دهد خاطر نشان کرد : این یک آزمایش بزرگ برای دنیای غرب است.

رئیس دستگاه قضا گفت : کارهایی که رژیم صهیونیستی بر مردم فلسطین اهمال کرده از مصادیق جنایت جنگی است در اساسنامه دیوان بین المللی کیفری که تصویب این اساسنامه در رم اتفاق افتاد و سنگ اندازی های آمریکا برای تصویبش داستان عجیبی را رقم زد به مصادیق جنایات جنگی اشارات زیادی داشته است .

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به ماده 8 اساسنامه ادامه داد : در ماده 8 تعریف جنایت جنگی آمده است که موارد متعددی در آن ذکر شده که از جمله در بند ب گفته شده است هدایت عمدی حملات بر ضد مردم غیر نظامی و عموماً افراد غیر نظامی که مشارکت مستقیم ندارند مصداق جنایت جنگی است .

وی ادامه داد : در جریان حمله به غزه دیدید که کار رژیم صهیونیستی همین بوده است .

رئیس دستگاه قضا با اشاره به بند 2 گفت : هدایت عمدی حملات بر ضد اهداف غیر نظامی مصداقی برای جنایات جنگی محسوب می شود که این موضوع را نیز رژیم صهیونیستی زیر پا گذاشته است و با حمله به مدارس ، بیمارستانها به نحو آشکاری حملاتی صورت گرفت که مصداق جنایت جنگی است .

آملی لاریجانی تصریح کرد : در بند 4 آمده است انجام عمدی حمله ای با علم به اینکه این حمله خسارات جانی و آسیب به غیر نظامیان و خسارت به افراد غیر نظامی و آسیب جدی و طولانی مدت به محیط زیست وارد می آورد مصداق جنایات جنگی است.

وی گفت : در بند 5 این قسمت آمده است که بمباران شهرها ، روستاها ، مناطق مسکونی یا ساختمانهایی که بی دفاعند و اهداف نظامی نیستند حال حمله به آنها با هر وسیله ای که باشد مصداق جنایات جنگی است.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به بند 9 خاطر نشان کرد : هدایت عمدی حملات بر ضد ساختمان هایی که برای مقاصد مذهبی ، آموزشی ، علمی ، هنری یا خیریه اختصاص یافته است مصداق جنایات جنگی است .

وی ادامه داد: چه مقدار مدارس ، بیمارستان هدف حملات کورکورانه رژیم صهیونیستی در غزه قرار گرفت ؟و ویران شدند .

رئیس دستگاه قضا گفت : در بند 17 به کار بردن سم یا سلاحهای سمی را نیز از مصادیق جنایات جنگی عنوان کرده است .

راه نجات مسلمانان بازگشت به خود است

رئیس قوه قضائیه گفت: آنهایی که برای حل مشکل فلسطین به طرف آمریکائی ها و غیر آمریکائی ها چرخیدند بدانند که راه اشتباهی را در پیش گرفتند.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در اختتامیه ششمین کنفرانس بین المللی انتفاضه فلسطین با بیان اینکه بندهایی در اساسنامه دیوان بین المللی کیفری به صراحت به معیارهای جنایات جنگی اشاره کرده است افزود: همین ها موجب شده است در برخی قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل و شورای حقوق بشر به صراحت اینها بعنوان جنایات جنگی رژیم صهیونیستی تصویب شده است.

وی ادامه داد : قاضی گلدستون در گزارش 547 صفحه ای خودش در سال 2009 که مشتمل بر 20 هزار صفحه سند و عکس اسرائیل را متهم به ارتکاب جنایات جنگی کرده است و با اشاره به ادامه تحریم نوار غزه و بسته بودن گذرگاه، استفاده از فسفر سفید را برای حمله به ساختمان های امدادرسانی به آوارگان ، هدف قرار دادن بیمارستان قدس ، حمله به بیمارستان الوفا و موارد مشابه رژیم صهیونیستی را ناقض قوانین بین المللی و مرتکب جنایات جنگی و ضد حقوق بشری دانسته و متهم کرده است و این گزارش در 16 اکتبر  2009در شورای حقوق بشر سازمان ملل تصویب شد .

آملی لاریجانی گفت: با ارجاع این گزارش به مجمع عمومی سازمان ملل با 114 رای موافق و 18 رای مخالف یکی از مخالفین آمریکا بود به تصویب رسید این نشان می دهد مجامع بین المللی و غربی ها قبول کردند که کار رژیم صهیونیستی جنایت جنگی بوده است .

وی با بیان اینکه نتیجه آن چه شد ؟ خاطر نشان کرد : آیا ازحمایت دولتهای غربی بخصوص آمریکائیها چیزی کاسته شد ؟  آیا تشویق های آنها نسبت به این رژیم غاصب کودک کش کم شد؟ متاسفانه این طور نیست و هر روز شاهد حمایتهای فزاینده دولتهای غربی و بخصوص آمریکائیها نسبت به این رژیم غاصب و ظالم هستیم .

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد : جمهوری اسلامی با نداشتن سلاح های هسته ای با همین عنوان که در حال تلاش برای تحصیل است متهم شد و مورد تحریم قرار گرفت .

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با زرادخانه هسته ای مورد ملاطفت است خاطر نشان کرد: همه گونه حمایت سیاسی ، نظامی و مالی از این رژیم صورت می گیرد .

آملی لاریجانی تاکید کرد : این محکی است برای سنجش حقوق بشر دنیای امروز به خصوص ادعای آمریکائی هاست.  فضاحتی بیش از این برای کشورهای غربی نیست، سردادن ندای حقوق بشر وجود ندارد که کشوری مرتکب جنایات جنگی شود و این مقدار مورد حمایت قرار گیرد .

رئیس دستگاه قضا راه نجات برای ملل مسلمان را برگشت به خود دانست و گفت : حمایت کشورهای غربی در اینجا جز فریبی نیست و ما هیچ توقع و انتظاری از کشورهای غربی خصوصا آمریکائی ها نمی توانیم داشته باشیم .

وی ادامه داد : آنهایی که برای حل مشکل فلسطین به طرف آمریکائی ها چرخیدند بدانند که راه اشتباهی را در پیش گرفتند ، تنها راه خودباوری است و برگشت به خویشتن و راه امن الهی و پذیرفتن توصیه قرآنی « فاستقم کما امرت » است .

آملی لاریجانی گفت: اگر استقامت پیش گرفتیم و عزم و جزم و اراده معنوی و ایمانی و نگاه توحیدی حاکم شد ، آن وقت ملل مسلمان قدرت ها و قوایشان با هم در دفاع از مردم مظلوم فلسطین جمع خواهد شد .

منبع: صدا و سیما

مطالب پیشنهادی