به گزارش مفتاح، حسین مولایی رئیس جشنواره حسنات در نشست خبری ششمین جشنواره فیلم کوتاه حسانات با تاکید بر اینکه جشنواره در تاریخ معین برگزار می‌شود گفت:موضوع جشنواره احسان ونیکوکاری است وهدف ما از برگزاری جشنواره نشان دادن کار خیر در قاب هنر به مردم است.

  وی معتقد است که دستان زیادی در کشور به کار خیر نیازمندند وشاید نشان دادن فیلم کار خیر درقاب هنر، بتواند به کمک نیازکندان بیاید وافراد بیشتری به کار خیر ترقیب شوند.

وی درادامه افزود: اثار فراوانی از سراسر کشور به جشنواره ارسال شده است واین ما را بر ادامه راه مصمصم تر می‌کند.

نشست خبری ششمین جشنواره فیلم کوتاه حسنات با سخنان نکویی دبیر شورای سیاستگذاری حسنات ادامه پیدا کرد و وی پهنه کار خیر را بسیار وسیع توصیف کرد وافزود: امروز کار خیر می‌تواند در عرصه‌های مختلفی ادامه پیدا کند وبا زندگی ماشینی مردم در جهت کمک به مردم ومحیط زیست بود.

وی با تاکید بر تشکیلاتی عمل کردن خیریه‌ها گفت: خیریه‌ها امروز بسیار تنوع پیدا کردند وگروههای مختلفی دور هم جمع شده اند تا به هر صورت خدمت کنند.

نکویی از تقدیر از خیریه وخیرین برتر سخن به میان آورد وادامه داد: امروز خیریه در بخش های مختلفی می‌توانند بر عهده بگیرند ونقش مهمی می توانند ایفا کنند.

دبیر جشنواره ششم، سید رسول صدر‌عاملی، فیلم ساز با کسوت ایران است وخودش می‌گوید وقتی به من پیشنهاد شد تا دبیری جشنواره را بر عهده بگیرم مررد بودم، چون فکر می‌کردم کار من فقط فیلم سازی است ونباید دبیری جشنواره با سابقه‌ای چون حسنات را بپذیریم.

این کارگردان با سابقه کشور از تلاشش برای جمع کردن مسوولان ودغدغه مندان به کار خیر وهنر برای یاری  به جشنواره حسنات گفت وادامه داد: اتفاقی که در این چند سال افتاده است این است که جامعه پ از فراز ونشیب شده است وبه همین دلیل سینما هم بازتاب جامعه است وپر از فقر واندوه مشکلات است.

جشنواره رودی در میان تلخی های جامعه

 

وی جشنواره فجر امسال را پر از غم اندوه برشمرد وگفت: جشنواره فیلم کوتاه حسنات آمده از دریچه دیگری به جامعه نگاه کرده است وآن کار خیر است. اینکه بیایم با موضوع محبت وهمدلی وکارخیر فیلم بسازیم، فیلم ساز جوان را هدایت می‌کند.

وی با اشاره به موفقیت برگزیدگان فیلم داستانی مستند در جشنواره کشوری وبین المللی گفت: جشنواره فیلم حسنات مرکز شناسایی استعداد های فیلم سازی است. فیلم سازانی که در لابه لای این همه تلخی ورنج خواسته وناخواسته، توانستند موضاعات زیبا را ببینند.

صدر عاملی ایران وایرانی را شاعر وشاعر پرور قلمداد کرد وگفت: اگر روزی شعر در خانه‌های ایرانی حکمفرمایی می‌کرد، امروزسینما و فیلم سازی وعلاقه به ساخت فیلم وارد شده است. امروز هر کس می‌تواند با موبایلش یک فیلم بسازد.

وی به اجرای طرح "هر شهروند یک فیلم" در جشنواره ششم اشاره داشت و گفت: ما در دبیر خانه این پیشنهاد را دادیم وفراخوان زدیم که حدود هزار فیلم به دست ما رسید واین نشان از علاقه مردم به فیلم دارد.

جشنواره حسنات می‌تواند از لابه‌لای تلخی‌ها یک رود زلالی ایجاد کند، این تعبیری بود که فیلم ساز باکسوت ایران برای جشنواره حسنات به کار برد وادامه داد: این جشنواره خودجوش است وهیچ کمکی از جایی دریافت نکرده است ومسوولان برای کمک وعده داده‌اند ولی تا الان هیچ کمکی نرسیده است.

ارسال 2هزار و765 فیلم به جشنواره حسنات

وی با تاکید بر گزاری جشمنواره استانی با نگاه ملی گفت: امسال در بسیاری از شهرستان‌ها واستان‌ها فیلم حسنات بارعایت فوانین مربوط به فیلم ها نمایش داده می‌شود. 32 فیلم از المان و16 فیلم از جاه ندر بخش غیر رقابتی در این جشنواره شرکت کردند.

سعید عشاقی جانشین رئیس جشنواره فیلم کوتاه حسنات در خصوص آمار فیلم‌های شرکت کننده در جشنواره گفت: سال گذشته 2200 فیلم شرکت کرد وامسال 2765 اثر رسیده است که 1785 اثر ملی ۹۸۰ اثر در بخش هر شهروند یک فیلم بوده است.

وی در ادامه افزود: بیشترین آثار رسیده به این دوره از جشنواره حسنات در  بخش داستانی بالغ بر ۷۱۸ اثر است که ۵۶۹ اثر در بخش فیلمنامه، ۳۶۱ فیلم مستند و ۱۳۷ پویانمایی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

جانشین رئیس جشنواره فیلم کوتاه حسنات با اشاره به اینکه تعداد آثار راه یافته به بخش مسابقه ملی در بخش داستانی ۳۹ اثر، پویانمایی ۲۵، فیلمنامه ۲۴ و مستند  ۱۸ اثر است، ادامه داد: امسال ۲۹ استان و ۱۷۷ شهر در سطح کشور در ششمین دوره جشنواره حسنات شرکت کردند.

عشاقی با اشاره به اینکه جشنواره به دنبال جلب نگاه سایر استان‌ها بوده است گفت: از 29 استان و 177 شهر اثر به جشنواره رسیده ‌است.بیشترین آثار از تهران با 456 اثر، اصفهان با 307 اثر وخراسان 107 اثر وگیلان ومازنداران با 72 اثر بوده اند.

در بخش داوری جشنواره علاوه بر حضور داوران مطرح در بخش‌های مختلف چون کیانوش عیاری، بهرام عظیمی، خسرو دلخواه، المیرا پناهده ومحمد کارت ، هادی مقدم دوست، عطیه سلطانی از اصفهان داوران جوان نیز در این جشنواره به واری می پردازند.

147 داور جوان برای بخش داری شرکت کرده اند که از بین آنها 120 نفر عضو هیات داوران بخش جوان خواهند بود.

 

جشنواره استانی فیلم کوتاه حسنات با رویکرد ملی در 14 اسفند ماه سال جاری افتتاح و18 اسفند خاتمه خواهد داشت.

در پایان این نشست خبری پوستر جشنواره رونمایی شد.

مطالب پیشنهادی