13:50 1395/12/01

به گزارش مفتاح، روز گذشته در جلسه کمیته ناشران داخلی نمایشگاه کتاب، پیشنهاد انجمن فرهنگی ناشران کودک پذیرفته شد و فراخوان ثبت‌نام ناشران در هفته جاری منتشر می‌شود.

روز گذشته جلسه کمیته ناشران داخلی سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد و ناشران داخلی از روز سوم اسفند ماه می‌توانند برای حضور در دوره سی‌ام نمایشگاه ثبت‌نام کنند.

مدیر کمیته ناشران داخلی از آغاز ثبت نام از ناشران برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: ثبت نام ناشران از روز سه‌شنبه سوم اسفند ماه آغاز خواهد شد.

بر اساس این گزارش، طی هفته جاری کمتیه ناشران داخلی فراخوان ثبت نام در دوره سی‌ام را منتشر می کند تا ناشران اقدام به ثبت نام کنند.

در این جلسه همچنین پیرامون عدم تغییر تعرفه غرفه‌ها بحث و بررسی شد و مصوبات برمبنای عدم تغییر صورت گرفت. همچنین در این جلسه بنا شد نگاه متولیان بخش داخلی مبنی بر نگاه حداکثری و حضور پررنگ ناشران داخلی باشد در این راستا هم قرار بر این شد حداکثر ناشران در دوره سی ام مشارکت داده شوند.

اما از موارد مطرح شده دیگر پذیرش پیشنهاد انجمن فرهنگی کودک بود که بر اسا آن قرار است در بخش کودک علاه بر غرفه‌های تجمیعی برای ناشرانی که کتاب های کمتری دارند، غرفه های 2در 2 در نظر گرفته شود تا در این صورت بخش بیشتری از ناشران حضور یابند.

این غرفه های دو در دو در بخش کودک نمایشگاه با سازه‌های مقاوم بخش ناشران عمومی در نظر گرفته می شود تا ناشرانی که کتاب‌های کمتری دارند بتوانند در این دوره سهیم باشند.

ارشاد اعلام کرد: ناشران به منظور ثبت درخواست جهت حضور در نمایشگاه کتاب تهران می‌توانند با توجه به زمینه فعالیت‌ خود به یکی از وبسایت‌های اعلام شده مراجعه کنند:

  • ناشران عمومی به آدرس http://www.ipcu.ir (اتحادیه شرکت‌های تعاونی ناشران ایران-آشنا)
  • ناشران دانشگاهی به آدرس http://www.nbup.ir (انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی)
  • ناشران کودک و نوجوان به آدرس: http://www.cacbp.ir (انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان)
  • ناشران آموزشی به آدرس http://www.afnam.ir (انجمن فرهنگی ناشران آموزشی)

 گفتنی است، سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از تاریخ 13 تا 23 اردیبهشت ماه در شهر آفتاب برگزار می‌شود.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی