به گزارش مفتاح، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس از معطل ماندن طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران انتقاد کرد.

سیدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه یکم اسفند) قوه مقننه با استناد به ماده 222 آئین‌نامه داخلی مجلس در تذکری، گفت: براساس این ماده از آئین‌نامه هیئت رئیسه موظف است بلافاصله طرح استیضاح را به کمیسیون تخصصی ارجاع کند و کمیسیون نیز ظرف یک هفته با دعوت از وزیر به بررسی آن موضوع بپردازد.

وی ادامه داد: هیئت رئیسه اعلام کند که چه زمانی از بحث استیضاح وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون عمران گذشته است و آیا این خلاف آیین‌نامه است یا خیر؟

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس تصریح کرد: بحث استیضاح عباس آخوندی پس از سانحه قطار تبریز - مشهد که در سمنان اتفاق افتاد، کلید خورد اما در هیئت رئیسه باقی ماند و به آیین‌نامه عمل نشد.

ابطحی تصریح کرد: گویا لابی‌گری در هیئت رئیسه مانع این اقدام شده است.

علی لاریجانی رئیس جلسه علنی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: زود قضاوت کردید و لابی‌گری در هیئت رئیسه وجود نداشت.

وی ادامه داد: زمانی که بحث استیضاح آخوندی مطرح شد مجلس به بررسی برنامه ششم پرداخت و حدود 6 هفته 3 یا دو شیفت به این موضوع پرداخته شد.

رئیس مجلس ادامه داد: در زمان بررسی برنامه ششم امکان تشکیل جلسه کمیسیون وجود نداشت و پس از برنامه در اولین جلسه این استیضاح در دستور کار قرار گرفت و هیچ تخلفی صورت نگرفته است.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی