10:40 1395/12/01

به گزارش مفتاح، نماینده ولی فقیه در لشکر هشت نجف اشرف گفت: بعضی‌ها در جریان فتنه سال 88 عذر خواهی نکردند و دنبال آشتی ملی‌اند، اما مردم با فتنه‌گران آشتی نمی‌کنند؛ حضرت زهرا(س) یک انقلابی بود و لازمه امروز ما هم داشتن روحیه انقلابی است.

حجت‌الاسلام محسن طالب‌پور در مراسم انس و مودت بازنشستگان سپاه شهرستان اصفهان که در حسینیه ناحیه امام صادق(ع) اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: زندگی حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف برای ما الگو و سرمشق است و بهترین و شایسته‌ترین الگو برای اهل بیت و امام زمان(عج) مادرشان حضرت زهرا(س) هستند.

وی افزود: حضرت زهرا(س) در بعد فردی و منش انسانی برای همه ما الگو هستند و او را در آسمان با نام کنیز خدا یعنی مطیع محض خدا نام می‌برند که همه وجودش برای خداست.

نماینده ولی فقیه در لشکر هشت نجف اشرف ادامه داد: ایشان بانوی با عظمتی است که در مقام خدمت به مخلوق فرمود همسایه نسبت به خودم مقدم است و وقتی برای شفای فرزندانش نذر روزه کرد سه شب 9 عدد نان در راه خداوند دادند و بابت این کار 18 آیه در شأنشان نازل شد.

طالب‌پور گفت: حضرت زهرا(س) در خانه همسر و مادر نمونه بود و بهترین یار علی(ع) در عبادت بود و هیچ گاه با حرف، نگاه و کلامش حضرت علی(ع) را ناراحت نکرد و هیچ گاه برخلاف میل و نظر حضرت علی(ع) کاری انجام نداد.

وی تصریح کرد: خداوند یاد خود را مایه آرامش می‌داند و خانم‌ها را نیز ملجأ آرامش می‌داند که ایشان برای حضرت علی(علی) اینگونه بود و با عملش اینگونه اعلام کرد اگر مردان مدینه غیرت نداشتند از مقام ولایت دفاع کنند من دفاع می‌کنم و برای دین و ولایتش سخت‌ترین مصیبت‌ها را تحمل کرد.

نماینده ولی فقیه در لشکر هشت نجف اشرف تأکید کرد: حضرت زهرا(س) از ولایت و حاکم اسلامی دفاع می‌کرد؛ سیلی خوردن حضرت زهرا(س) به خاطر قضیه فدک به این خاطر بود که فدک تأمین کننده ولایت حضرت علی(ع) بود.

طالب‌پور با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) دشمن شناس و با بصیرت بود، عنوان کرد: بعضی‌ها در جریان فتنه سال 88 عذر خواهی نکردند و دنبال آشتی ملی‌اند، مردم با فتنه‌گران آشتی نمی‌کنند؛ حضرت زهرا(س) یک انقلابی بود و لازمه امروز ما داشتن روحیه انقلابی است و هنوز وسط راه هستیم.

وی ادامه داد: انقلاب ما پیروز شد و نظام اسلامی را ایجاد کردیم و هنوز در دولت اسلامی و جامعه اسلامی گیر کرده‌ایم اما بیداری اسلامی ثمره انقلاب اسلامی است و تمدن اسلامی بیشتر پیشرفت کرده است؛ امام خمینی(ره) فرمودند اگر می‌خواهیم ایران را بسازیم 50 ‌سال زمان می‌برد.

نماینده ولی فقیه در لشکر هشت نجف اشرف بیان کرد: امروز نیاز به روحیه انقلابی داریم و لازم است همه ما پنجاه و هفتی شویم، داریم به قله می‌رسیم و نباید نفس کم بیاوریم، امام در 60 سالگی تازه انقلاب کرد؛ برای رسیدن به قله روحیه انقلابی، مردانگی و مقاومت لازم است.

طالب‌پور تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران جغرافیا نداشته همان‌طور که اسلام هم جغرافیا ندارد و خطاب اسلام به همه انسان‌ها است و در اسلام «به ما چه» نداریم؛ دشمن می‌خواهد دستان ما یعنی سوریه و عراق را قطع کند.

وی اظهار کرد: ما امروز سنگر کمین را حفظ کرده‌ایم که دشمن به سراغ ایران نیاید، ما از ارزش‌ها و امنیت خود دفاع می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در لشکر هشت نجف اشرف تأکید کرد: یکی دیگر از شاخصه‌ها که مقام معظم رهبری روی آن تأکید دارند حفظ روحیه ضد استکباری است و برخی دنبال این هستند که چهره آمریکا را بزک کنند.

طالب‌پور عنوان کرد: در منطقه در پنج سال گذشته دو میلیون مسلمان توسط داعشی که آمریکا ایجاد کرده کشته شده اند؛ امروز آمریکا دستمال مخملی را روی مشت خود کشیده است و برخی‌ها حواسشان نیست، کسی که تازه به دوران رسیده پیغام می‌دهد از ما بترسید و دیدیم مردم در 22 بهمن چه جوابی به او دادند.

وی در ادامه بیان داشت: بعضی‌ها آمریکا را کدخدا می‌دانند یا می‌گویند چرا با دنیا قهر هستید، اما ما فقط با آمریکا و اسرائیل مشکل داریم، می‌گویند باید کدخدا را دید تا مشکلات حل شود.

نماینده ولی فقیه در لشکر هشت نجف اشرف تصریح کرد: آمریکایی که خوب شده به ما هواپیمایی داده است که تا الآن از آشیانه بیرون نیامده و حق پرواز خارجی ندارد و اگر این 100 هواپیما بیاید تا 18 سال دیگر باید بابتش پول دهیم و این نتیجه اعتماد به شیطان است، باید روحیه ضد استکباری خود را حفظ و تقویت کنیم.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی