9:59 1395/12/01

به گزارش مفتاح، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: دوربین‌های ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز تاکنون جنبه ارشادی و تذکری داشته و از نخستین روز اسفندماه 95 (امروز) جریمه‌ها به صورت قانونی ثبت می‌شوند.

علیرضا صلواتی با اشاره وضعیت فرهنگ ترافیکی در شهر اصفهان اظهارکرد: به جهت وجود ناهنجاری‌های ترافیکی با موضوعات مختلفی در شهر اصفهان روبرو بودیم.

وی افزود: نخستین دغدغه ترافیکی شهر اصفهان بحث سرعت غیرمجاز بود که با نصب دوربین‌های ثبت تخلف از سال 94، سرعت در بزرگراه‌ها کنترل شد و حجم تخلفات و متوسط سرعت در این حوزه به 30 درصد میزان گذشته کاهش یافت که این امر باعث کاهش تعداد تلفات منجر به فوت شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در توقف خودروها پشت خط عابر پیاده و عدم عبور از چراغ قرمز اولویت این معاونت در سال 95 قرار گرفت، گفت: این اولویت محقق شد و فرهنگ‌سازی در این موضوع بسیار اثرگذار بود به طوری که در حال حاضر 85 درصد خودروها پشت خط عابر پیاده توقف می‌کنند.

وی تصریح کرد: اعمال جرایم عبور از چراغ قرمز و توقف روی خط عابر پیاده توسط دوربین‌های ثبت تخلف از حالت ارشادی و تذکری خارج شده و از اول اسفندماه 95 (امروز) در سیستم اعمال جریمه ثبت خواهد شد.

صلواتی عنوان داشت: کارکرد دوربین‌های ثبت تخلف تا پایان بهمن ماه 95 به گونه‌ای بود که تخلف عبور از چراغ قرمز و یا توقف روی خط عابر پیاده صرفاً به شهروندان اطلاع‌رسانی و تذکر داده می‌شد اما از امروز متخلفان به صورت قانونی جریمه خواهند شد.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی