به گزارش مفتاح، با افزایش میزان بارش‌های 48 ساعته در استان بوشهر که با سیل وسیع در نقاط مختلف این استان همراه شد، از عصر روز گذشته سه محور اصلی استان بوشهر مسدود اعلام شد.

محور گناوه به دشتستان از محل پل کلل که با افزایش وسیع آب در این رودخانه و جاری شدن سیل همراه شده بود سبب شد که پلیس راه استان بوشهر جهت جلوگیری از هرگونه آسیب به مسافران این پل را مسدود کند.

افرادی که قصد عزیمت به شهر بوشهر و برازجان داشتند ناچار به دور زدن مسیر و انتخاب جاده نه چندان توسعه‌یافته آبپخش ـ سعدآباد ـ نظراقا ـ برازجان شدند.

حجم ترافیک این جاده سبب مشکلات فراوانی برای رانندگانی شد که چاره‌ای جزء انتخاب این مسیر نداشتند به گونه‌ای که ساعت‌ها ترافیک در این بخش، به همراه خاموش شدن بخشی از خودروها گرفتاری‌های خاصی برای مردم ایجاد کرد.

مسیر بزرگراه خلیج فارس حدفاصل روستای احمدی تا چغادک نیز از بعداز ظهر روز گذشته و با افزایش میزان آب بر روی این بزرگراه بر روی رانندگان مسدود شد که ترافیک نسبتا وسیعی را به دنبال داشت.

حجم آب فراوانی که از رودخانه باهوش در تنگستان به همراه آب دره‌های روستاهای بخش مرکزی وارد این قسمت از بزرگراه خلیج فارس و سرازیر شدن به سمت دریا شد سبب گردید که این مسیر کاملا دچار آب گرفتگی شود که پلیس راه استان بوشهر چاره‌ای جزء مسدود کردن این مسیر نداشت.

این بزرگراه تنها راه دسترسی به مرکز استان بوشهر برای مسافرینی است که قصد دارند از برازجان به بوشهر عزیمت کنند هر چند که جاده ساحلی گناوه به بوشهر مسدود نیست، اما با توجه به این که پل کلل در شهرستان دشتستان در حال سرریز شدن است و پلیس راه این مسیر را مسدود کرده کار سختی فعلا جلوی مسافرانی که قصد عزیمت به بوشهر دارند وجود دارد.

این مسافران باید مسیر برازجان به گناوه از روستای نظرآقا، سعدآباد به شبانکاره را انتخاب و سپس در مسیر جاده ساحلی گناوه به بوشهر قرار گیرند.

تا یک ساعت پس از آب گرفتگی بزرگراه خلیج فارس، از هیچ سازمان و دستگاه امدادرسان خبری نبود و حجم زیادی از خودروها در حالی که راهی جزء توقف در این مسیر نداشتند با استرس و اضطراب فراوان منتظر نیروهای کمکی بودند.

اتوبوسی که پیش از غروب از مسیر آبپخش دشتستان به سمت پل کلل قصد داشت به سمت بوشهر در حرکت باشد به دلیل حجم فراوان آب در ورودی پل کلل متوقف شد و حتی خودروهای امدادی نیز نتوانستند کاری برای نجات این اتوبوس از شرایط غیرطبیعی ایجاد شده کنند که در نهایت به وسیله لودر 40مسافر از اتوبوس خارج و جان آنها نجات داده شد.

هم‌اینک عوامل راهداری استان بوشهر مشغول عملیات مسدودسازی بخشی از مسیر سیلابی هستند که گمان می‌رود آب آن می تواند وارد شهر بوشهر شود و مردم مرکز استان را درگیر سیل کند.

از شهرستان دیر در جنوب استان بوشهر و بخشی از دیگر نقاط استان بوشهر از جمله شهرستان‌های تنگستان و بوشهر خبر می‌رسد که با سرازیر شدن سیل شاهد ورود مارهای سمی به این شهرستان‌ها هستیم که در جریان سیل وارد رودخانه‌ها شده و هم اکنون فضای تقریبا رعب آوری را در بخشی از نقاط استان بوشهر ایجاد کرده است.

هرچند تعداد این مارها چندان بحرانی گزارش نشده اما بهتر است که مردم علی‌الخصوص در بخش باغات کشاورزی و نزدیکی سواحل مراقب باشند.

سومین مسیر مواصلاتی که امروز مسدود شد، مسیر شهرستان جم در استان بوشهر به فیروزآباد در استان فارس است که به دلیل ریزش‌های متوالی کوه و خطر سیل اجازه تردد به خودروها داده نشد

در حالی که به گفته دبیرکل جمعیت هلال احمر 80 درصد از استان بوشهر را سیل و طوفان قرار گرفته و از 10 شهرستان این استان 8 شهرستان درگیر سیل شده‌اند و بخش عمده‌ای از محورهای مواصلاتی استان بوشهر مسدود اعلام شده، هیات دولت در اقدامی تامل برانگیز تصمیم دارد امروز جلسه ستاد مدیریت بحران در تهران تشکیل دهد در حالی که انتظار می‌رفت مسؤولان تراز اول دولت روز گذشته در بوشهر و در بین سیل‌زدگان حضور داشته باشند تا با مدیریت مناسب و استفاده از امکانات سایر استان‌هایی که کمتر دچار مشکل در این زمینه هستند به مردم استان بوشهر کمک کنند.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی