به گزارش مفتاح، مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: آزمون سراسری حفظ قرآن کریم امروز در ۵۸۰ حوزه امتحانی در ۳۶۰ شهرستان کشور با حضور نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر حافظ قرآن کریم برگزار شد.

حجت الاسلام‌و‌المسلمین سید محمد کاظمی موسوی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن کریم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پنجمین مرحله آزمون سراسری حفظ قرآن کریم به صورت همزمان امروز پنج شنبه 28 بهمن در سراسر کشور برگزار شد.

وی افزود: این آزمون در 580 حوزه امتحانی و در 360 شهرستان کشور با حضور قریب به 400 هزار نفر حافظ قرآن به عنوان بزرگترین رویداد حفظ قرآن کریم در کشور برگزار شد.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه با استفاده از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه نسبت به اجرای طرح تربیت حافظان قرآن کریم در دو برنامه 4 و 5 ساله اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه در برنامه چهار ساله از سال 91 تا 94 یک میلیون نفر برای تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کردند، ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در برنامه پنج ساله از سال 95 تا 99 برای تربیت یک میلیون و 500 هزار نفر حافظ قرآن کریم اقدام کرده است.

حجت الاسلام کاظمی موسوی با بیان اینکه سال گذشته سازمان اوقاف و امور خیریه موفق شد به عدد پیش‌بینی شده خود دست یابد، خاطرنشان کرد: اواخر سال 94، یک میلیون و 280 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم ثبت نام کردند، بر این اساس در سال 95 که اولین سال از مرحله دوم این طرح بود به طور کلی 398 هزار نفر ثبت نام شدند که جمع پنج ساله حافظان قرآن کریم به یک میلیون و 685 هزار نفر رسیده است.

وی افزود: هر ساله آزمون حافظان قرآن کریم در دو مرحله شفاهی و کتبی برگزار می‌شود که مرحله شفاهی آزمون تربیت حافظان قرآن کریم از 16 بهمن سال جاری در استان اصفهان آغاز به کار کرده است و قریب به 23 هزار نفر در آزمون شفاهی شرکت کردند.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در استان اصفهان 160 حوزه امتحانی با 58 حوزه اصلی در شهرستان‌ها و 102 حوزه در روستاها و مساجد و مدارس آزمون طرح تربیت حافظان قرآن کریم را برگزار کردند.

وی تصریح کرد: شرکت کنندگانی که موفق به کسب 70 درصد از جمع دو نمره شفاهی و کتبی شدند گواهینامه پایان این مرحله را دریافت می‌کنند و در قرعه ‌کشی اردیبهشت ‌ماه جوایز نفیس به آن ‌ها تعلق می ‌گیرد.

کاظمی موسوی ادامه داد: نتایج آزمون سراسری حافظان قرآن کریم در اصفهان 15 اسفندماه بر روی پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آزمون امروز دارای 11 رشته بود که 8 رشته به صورت حفظ ترتیبی از یک جزء تا 20 جزء قرآن کریم و سه رشته هم به صورت حفظ موضوعی طراحی شده بود.

مدیر کل فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه به استان‌های شاخص در زمینه برگزاری آزمون تربیت حافظان قرآن‌ کریم اشاره و بیان کرد: از نظر تعداد حافظان قرآن بعد از استان تهران که بیشترین حافظان قرآن کشور را در آزمون امروز به خود اختصاص داده است، استان‌های اصفهان، فارس و خوزستان به ترتیب بیشترین حافظان شرکت کننده در این آزمون بودند.

وی افزود: تهران 60 هزار نفر، استان خوزستان 25 هزار نفر، استان اصفهان 24 هزار نفر و استان فارس 20 هزار نفر به ترتیب بیشترین شرکت کننده در این آزمون را داشتند.

کاظمی موسوی ادامه داد: 95 درصد از شرکت کنندگان در استان اصفهان که در آزمون کتبی شرکت کردند در آزمون شفاهی هم شرکت کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در سطح کشور حدود 70 درصد خانم ها و 35 درصد هم آقایان بودند، اضافه کرد: در استان اصفهان از 24 هزار نفر شرکت کننده حدود 17 هزار و 900 نفر خانم و 8 هزار و 900 نفر آقایان بودند.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی