15:02 1395/11/24

به گزارش مفتاح، منابع سوری از موفقیت نیروهای ارتش سوریه در کنترل کامل جاده مواصلاتی شهر الباب به استان الرقه و پیشروی چشمگیر به‌سمت الباب خبر دادند.

نیروهای ارتش سوریه به‌طور کامل جاده مواصلاتی شهر «الباب» به استان «الرقه» در شمال این کشور را به کنترل خود درآوردند، گروه تروریستی داعش از طریق این جاده به انتقال تجهیزات و نیرو می‌پرداخت، ارتش همچنین به‌طور گسترده مواضع داعشی‌ها را در شهرک «تادف» گلوله‌باران می‌کند، شهرکی که ارتش به آزادسازی آن نزدیک می‌شود.

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه، روستای «ابوطلطل» در جنوب شهر الباب را از اشغال تروریست‌های داعشی آزاد کردند و با این موفقیت به‌فاصله کمتر از دوکیلومتری «الباب» رسیدند و به این ترتیب تمام راه‌های کمک‌رسانی به داعشی‌ها در تیررس کامل ارتش قرار گرفته است.

شهرک ابوطلطل گذرگاه ورود به منطقه تادف آخرین قلعه و استحکامات گروه تروریستی داعش قبل از رسیدن به شهر الباب به شمار می‌رود که گروه‌های مسلح موسوم به سپر فرات با حمایت نظامی مستقیم ترکیه از محور غربی به آن حمله می‌کنند، این در حالی است که داعشی‌ها همچنان شهرک‌های القباسین،‌ بزاعه و بخش اعظم الباب را در اشغال خود دارند.

این در حالی است که منابع وابسته به گروه‌های مسلح مورد حمایت ترکیه از سیطره این گروه‌ها بر باشگاه الریاضی و ساختمان سیلو در جنوب غربی الباب پس از درگیری با داعشی‌ها خبر داده‌اند.

منابع سوری همچنین از جنایت هولناک تروریست‌های داعشی در قتل‌عام 40 غیرنظامی سوری پس از بازداشت آنها در شهر الباب خبر دادند.

خبر دیگر اینکه ارتش ترکیه با توپخانه، غرب شهر «اعزاز» و روستای «منغ» در حومه شمالی حلب را هدف قرار داده است، بهانه ارتش ترکیه مقابله با نیروهای دموکراتیک سوریه است.

از 13 نوامبر 2016 (زمان آغاز دخالت نظامی ترکیه در سوریه تحت عنوان ادعایی سپر فرات) تا کنون، در جریان دخالت نظامی و حملات ارتش ترکیه به مناطقی از سوریه در شمال این کشور، دست‌کم 328 غیرنظامی سوری از جمله 67 کودک جان خود را از دست داده‌اند.

از حمص هم خبر می‌رسد که یک منبع نظامی گفته است نیروهای ارتش سوریه سه نقطه جدید نزدیک بیمارستان در امتداد منطقه «البیارات غربی» در بیابان تدمر در شرق حمص را از اشغال داعشی‌ها آزاد کردند، این در حالی است که تروریست‌های داعشی چندین خط انتقال گاز در اطراف تأسیسات «حیان» در حومه شرقی حمص را منفجر کرده‌اند.

داعشی‌ها همچنین پالایشگاه حمص را با خمپاره هدف قرار دادند که در نتیجه آن خسارت‌هایی به این تأسیسات وارد شد.

در جنوب سوریه هم یکی از سرکردگان تروریست‌ها ملقب به «ابراهیم نضال المصری» در جریان درگیری با ارتش سوریه در محله المنشیه شهر درعا به هلاکت رسید. آنچه به عملیات البنیان المرصوص وابسته به گروه‌های تروریستی موسوم است، حملات تروریستی خود را با عنوان ادعایی نبرد الموت و لا المذلة با هدف اشغال محله المنشیه آغاز کرده‌اند.

از شرق سوریه هم خبر می‌رسد که نیروهای ارتش دو خودروی زرهی بمب‌گذاری شده گروه تروریستی داعش را منفجر کردند، جنگنده‌های سوری و روسی هم مواضع داعشی‌ها در منطقه «المکبات» در جنوب دیرالزور را بمباران کردند.

رسانه‌های حامی گروه‌های تروریستی هم از هلاکت عبدالله حسن الدغیم از سرکرده‌های گروه تروریستی موسوم به لوا‌ء‌ جند السنة وابسته به احرار الشام در حمله جنگنده‌های روسی به تجمعات تروریست‌ها در شهرک ترملا در حومه جنوبی ادلب خبر دادند.

احرار الشام به هلاکت ابوعمر الحمصی و عبدالله تفتناز و عبدالله الدغیم در این حملات اعتراف کرده است.

خبر دیگر این‌که درگیری‌هایی میان گروه تروریستی احرار الشام و غیرنظامیان ساکن شهرک «کفرنبوده» در حومه شمال غربی حماه به‌سبب مخالفت غیرنظامیان با تصمیم تروریست‌ها برای آغاز حملاتشان از این شهرک رخ داده است. خبر دیگر اینکه گروه تروریستی موسوم به جندالاقصی در ادامه سیطره بر حومه ادلب، شهرک التمانعه را پس از درگیری با گروه مسلح موسوم به الجیش الحر به سیطره خود درآورد.

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی