به گزارش مفتاح، پس از آنکه مقامات رژیم آل خلیفه از تحویل اجساد سه جوان بحرینی به خانواده‌هایشان خودداری کردند، تظاهرات گسترده‌ای در تعدادی از مناطق بحرین برگزار شد.

براساس نقل از مرآة البحرین، روز پنجشنبه سه جوان بحرینی با نام‌های رضا الغسره، محمود یوسف و مصطفی یوسف به دست گارد ساحلی بحرین کشته شدند. رژیم آل خلیفه مدعی است که این جوانان قصد داشتند از طریق دریا از کشور خارج شوند.

بعد از کشته شدن این سه جوان بحرینی به دست رژیم آل خلیفه، مناطق مختلف بحرین شاهد تظاهرات گسترده و خشم عمومی شده است. نیروهای امنیتی بحرین نیز برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک‌آور استفاده کردند.

تظاهرکنندگان ضمن در دست داشتن تصاویر "شهدای بحرینی" شعارهایی را علیه رژیم آل خلیفه سر دادند. مردم بحرین حمدبن عیسی آل خلیفه، پادشاه این کشور را مسئول وخامت اوضاع و نقض حقوق بشر در بحرین می‌دانند.

رژیم آل خلیفه از تحویل اجساد این شهدا به خانواده‌هایشان خودداری کرده و همین مساله خشم مردم بحرین را برانگیخته است.

مقامات امنیتی بحرین امروز به خانواده این سه جوان اطلاع دادند که آنها را در قبرستان شیخ میثم در ام الحصم در منامه دفن کرده‌اند بدون این که مراسم تشییعی برای آنها برگزار کنند.

نیروهای امنیتی در اطراف قبرستان میثم البحرانی خانواده‌های این سه جوان را تهدید کردند که اگر به این قبرستان نزدیک شوند به آنها تیراندازی خواهند کرد.

این در حالی است خانواده‌ها با این اقدام مخالفت کرده و آن را نقض حقوق‌شان در زمینه تشییع پیکر آنها دانستند.

جمعیت الوفاق بحرین نیز شهادت سه جوان این کشور به دست نیروهای رژیم آل خلیفه را تسلیت گفته و خواهان تشکیل کمیته بین‌المللی برای بررسی ابعاد این جنایت جدید رژیم شد.

حسین الدیهی، معاون دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین گفت: تنها انسان‌های شکست خورده، ضعیف و کسانی که هیچ مشروعیت و محبوبیتی در کشور ندارند به قتل و ریختن خون روی می‌آورند، اما این اقدامات مشروعیتی را برای آن‌ها به همراه نخواهد داشت. تلاش‌های شکست خورده نظام بحرین از حدود شش سال پیش برای خدشه دار کردن تحرکات مردمی شکست خورده و

خواهد خورد و هیچ راهی پیش روی نظام جز برآوردن خواسته‌های مردمی نیست.

وی تأکید کرد: آنچه در بحرین رخ داده یک جریان مردمی برای برآورده شدن حقوق عادلانه است. جوانان ما را در زندان‌ها و میدان‌های تظاهرات مسالمت آمیز به قتل رساندید. اما بیش از ۱۵۰ هزار تظاهرکننده کفن پوش به خیابان‌ها آمدند تا بر گزینه‌های مشروع خود تأکید کنند. این مردم با صلابت و پایداری بیشتری در مقابل ابزار تروریسم و کشتار مقاومت خواهند کرد.

الدیهی گفت: بحرینی‌ها مخالف این هستند که بنده دیکتاتوری باشند بلکه همواره آزاده باقی خواهند ماند.

منبع: ایسنا

مطالب پیشنهادی