14:11 1395/11/24

به گزارش مفتاح، رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به چاپ 200 هزار جلد قرآن در 2 سال اخیر باحمایت خیران قرآنی گفت: امسال در دهه فجر انقلاب اسلامی 15 هزار جلد قرآن چاپ و به صورت رایگان در استان‌ها توزیع شد.

مهدی قره شیخلو با اشاره به اینکه یکی از مأموریت‌های سازمان دارالقرآن نظارت بر چاپ و نشر قرآن کریم است اظهار داشت: هر ناشری قبل از چاپ قرآن باید متن آن را در اختیار سازمان دارالقرآن قرار دهد تا پس از بررسی کارشناسان و مصححان قرآن و تصحیح اشکالات احتمالی مجدد مجوز چاپ اعطا شود.

وی با بیان اینکه ناشران پس از اخذ مجوز چاپ باید یک جلد از قرآن چاپ شده را به دارالقرآن بدهند گفت: کارشناسان دفتر چاپ و نشر قرآن مجدد قرآن را بررسی کرده و توسط دارالقرآن مجوز نشر می‌دهیم.

رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به اینکه در دارالقرآن بیش از 4 هزار جلد قرآن بدون تکرار نگهداری می‌شود خاطر نشان کرد: در 10 سال اخیر یک میلیون جلد قرآن به چاپ رسیده و در اختیار مراکز مختلف قرار گرفته است.

قره شیخلو با بیان اینکه در سه سال اخیر با کمبود اعتبارات دولتی تصمیم به جذب مشارکت‌های مردمی گرفتیم تصریح کرد: با حمایت خیران قرآنی در 2 سال اخیر حدود 200 هزار جلد قرآن چاپ و به صورت رایگان در بین استان‌ها توزیع شد. همچنین در دهه فجر امسال 15 هزار جلد قرآن کریم با کمک خیران چاپ و توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه دولت برای سال آینده 100 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته است خاطر نشان کرد: اگر 10 درصد مردم یعنی 8 میلیون نفر هر ماه هزار تومان برای قرآن کنار بگذارند همان بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده می‌شود. بودجه‌ای که دولت با اما و اگر ممکن است تخصیص دهد و یا ندهد.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی