13:58 1395/11/24

به گزارش مفتاح، در مراسم رونمایی از قرآن‌های چاپ شده توسط خیران قرآنی به وجود 148 ترجمه قرآن در مقابل 3 هزار ترجمه انجیل اشاره شد.

مراسم رونمایی از قرآن‌های چاپ شده به همت خیران قرآنی امروز 24 بهمن‌ماه با حضور مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن و جمعی از خیران برگزار شد.

در این مراسم مهدی قره‌شیخلو با اشاره به روند چاپ قرآن و تعداد مجوزهای قرآن که تاکنون صادر شده است، گفت: از ابتدای فعالیت معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن 158 میلیون جلد مجوز چاپ صادر شده است که با توجه به وجود 5 هزار مؤسسه قرآنی و 6 هزار خانه قرآن روستایی با کمبود قرآن در برخی مناطق مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه قرآن به 148 زبان ترجمه شده است، افزود: با وجود تلاش‌های فراوان قرآن تنها به 148 زبان ترجمه شده این در حالی است که انجیل به 3 هزار زبان ترجمه شده است.

در ادامه این مراسم خیران قرآنی به لزوم توجه به چاپ صحیح قرآن و فعالیت‌ها و هزینه‌‌کرد کلان برخی از کشورهای معاند برای قرآن کریم اشاره کردند و خواستار جمع‌آوری و اهدای قرآن‌ و همچنین توجه به ترجمه قرآن کریم شدند.

تأکید بر فضای الکترونیکی و نظارت بر قرآن‌های موجود در فضای مجازی نیز یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

قرآن‌های چاپ شده توسط خیران قرآنی در سال جاری 15 هزار جلد بود که در دهه فجر انقلاب اسلامی به صورت رایگان در استان‌های مختلف کشور توزیع شد.

یکی از ویژگی‌های این قرآن نگارش توسط یکی از خوشنویسان ایرانی است که در 604 صفحه به چاپ رسیده است. صحافی مطلوب که بر عمر این قرآن‌ها می‌افزاید نیز یکی دیگر از ویژگی‌های این قرآن‌ها است.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی