12:12 1395/11/21

به گزارش مفتاح، مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: شناسنامه‌دار کردن مناطق محروم به ‌منظور اعزام گروه‌های جهادی به طوریکه همه مناطق محروم از حضور تیم‌های جهادی بهره‌مند شوند در اولویت است.

محمد رضایی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیش از دو هزار و ۲۷۰ طرح در دستور کار بسیج سازندگی استان اصفهان است، اظهار داشت: یک هزار و ۷۷۰ طرح ابلاغی با تسهیلات و ۵۰۰ طرح ابلاغی بدون تسهیلات در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان در حال اجرا است که مجموع اعتبار ابلاغی برای این طرح‌ها ۳۶ میلیارد تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۹۵۹ نفر در طرح‌های اقتصادی آموزش دیده و پس از دریافت آموزش‌های لازم برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده‌اند، ابراز داشت: تاکنون از این تعداد سه هزار و ۲۱۹ نفر برای اخذ تسهیلات بانکی طرح‌های اقتصاد مقاومتی با اعتباری بالغ‌ بر ۵۴ میلیارد تومان به بانک معرفی شدند.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و ۸۵۶ نفر در استان اصفهان برای دریافت تسهیلات اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان معرفی شده‌اند، اضافه کرد: با پرداخت این تسهیلات دو هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است که به واسطه این تعداد اشتغال افراد دیگری نیز شاغل شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان اصفهان در قالب پرورش ماهی، مرغ، بلدرچین، شتر مرغ، زنبور عسل، قارچ خوراکی، زعفران، داروهای گیاهی، صنایع تبدیلی و ... بوده است، ادامه داد: همچنین در ایام دهه مبارک فجر امسال نیز ۴۰ طرح مشارکتی در راستای محرومیت زدایی در استان اصفهان بهره برداری شده است.

رضایی با اشاره به اجرای حفر کانال دشت سجزی با اعتبار ۱۳۰ میلیون تومان توسط بسیج سازندگی نیز گفت: این پروژه به منظور استفاده از آب پساب فاضلاب در سطح ۵۰۰ هکتار از هفته آینده آغاز و در مدت یک ماه به بهره برداری می‌رسد.

358 هکتار بیابانزدایی در شرق اصفهان در حال انجام است

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵۸ هکتار بیابانزدایی در شرق اصفهان در حال انجام است، تصریح کرد: با کاشت بیش از ۴۶ هزار اصله نهال تاغ ، ۳۰۸ هکتار در منطقه دشت سجزی و ۵۰ هکتار در منطقه برخوار بیانزدایی می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان با اشاره به اجرای طرح واکسیوناسیون طیور بومی برای جلوگیری از ابتلا به بیماری نیوکاسل نیز گفت: برای اجرای این طرح ۳۸۲ نفر در قالب ۱۹۱ اکیپ از نیروهای بسیجی مشارکت داشته‌اند که با حضور در ۲۴ شهرستان بیش از ۵۰۰ هزار قطعه طیور را در ۳۷۰ روستا علیه بیماری نیوکاسل واکسینه کرده‌اند.

وی در خصوص اجرای طرح کرامت معتادان در استان اصفهان نیز بیان داشت: در این طرح معتادان پاک‌شده با مشارکت پلیس، ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، استانداری،  بهزیستی و … تحت حمایت قرار می‌گیرند و سازمان بسیج سازندگی در حوزه اشتغال و مشاوره به آن‌ها کمک می‌کند.

حضور بیش از هفت هزار بسیجی استان در اردوهای جهادیرضایی با اشاره به اجرای اردوهای جهادی در سازمان بسیج سازندگی، گفت: بیش از هفت هزار نفر جهادگر بسیجی در قالب اردوهای هفت و ۱۰ روزه در مناطق محروم در قالب ۲۷۰ گروه جهادی حضور پیدا کرده‌اند.

وی از حضور بیش از ۱۰ هزار نفر جهادگر در قالب طرح هجرت دانش‌آموزی و یک‌روزه حلقه‌های صالحین در سال جاری خبر داد و افزود: تا به امروز ۲۵۰ نفر جهادگر برای انجام اردوهای جهادی در مناطق محروم در نوروز ۹۶ ثبت‌نام کرده‌اند.

مسئول بسیج سازندگی استان اصفهان با بیان اینکه می‌خواهیم به‌صورت هدفمند برای رفع محرومیت از مناطق برنامه‌ریزی داشته باشیم، گفت: شناسنامه‌دار کردن مناطق محروم به‌منظور اعزام گروه‌های جهادی با اولویت‌بندی این مناطق که همه مناطق محروم از حضور تیم های جهادی بهره‌مند شوند، در دستور کار قرارگرفته است.

 

منبع: مهر

مطالب پیشنهادی