به گزارش مفتاح، روزنامه گاردین نوشت که دستان انگلیس به خاطر فروش سلاح به عربستان به خون ملت یمن آغشته است.

روزنامه گاردین در مقاله‌ای به قلم اونی جونز با عنوان "دستان انلگیس به خاطر یمن به خون آغشته است"، به بررسی اعتراض ها به فروش سلاح‌های انگلیسی به عربستان پرداخت که از آن در جنگ این کشور علیه یمن استفاده می شود.

جونز نوشت: به طور طبیعی کودکان در جای جای دنیا، وقتی کاغذ و مداد رنگی به دست می گیرند، بمب و اجساد نقاشی نمی کنند؛ اما اخیرا با کودکان یمنی در یکی از اردوگاههای آوارگان در شاخ آفریقا ملاقات کردم و از نقاشی های آنها شوکه شدم.

وی افزود: یکی از این نقاشی ها، هواپیمایی جنگی را نشان می داد که روی مردم بمب می ریخت و در کنار آن تعدادی کشته و زخمی همراه با جوی خون مشاهده می شود و یک کودک نیز در کنار یکی از اجساد نشسته بود و گریه می کرد.

این نویسنده تاکید کرد: جنگ بیش از دوساله در یمن تاکنون 10 هزار قربانی غیرنظامی گرفته و این کشور را در بحران انسانی خطرناکی فرو برده است.

وی افزود: ائتلاف تحت سرکردگی عربستان مسئول قتل اکثریت قربانیان غیرنظامی است و برخی از آنها با سلاح های انگلیسی از جمله بمب های خوشه‌ای به قتل رسیده‌اند.

جونر تصریح کرد: دولت انگلیس همه دلایل و شواهد استفاده از سلاح های انگلیسی از سوی عربستان در جنایت علیه غیرنظامیان در یمن را نادیده گرفته است که این وضعیت باعث می شود تا دستان انگلیس به خون آغشته باشد.

وی در پایان تاکید کرد: نظرسنجی در انگلیس نشان می دهد که دو سوم انگلیسی ها با فروش سلاح به عربستان مخالفت هستند.

 

منبع: تسنیم

مطالب پیشنهادی