20:52 1395/11/20

 

 

 

 

به گزارش مفتاح وبه نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تلاش 12 ساعته امروز غواصان آتش نشان تا فردا متوقف شد،شریتی با بیان این موضوع ادامه داد:  بدلیل زمان زیاد و خارج از استانداردهای بین المللی حضور غواصان در آب سرد و دارای جریان تند و همچنین غروب خورشید و تاریک شدن فضای محل جستجو  که ممنوعیت ورود غواصان را به آب بدیل خطر مضاعف برای این فرشتگان نجات  به همراه دارد عملیات جستجو تا صبح فردا متوقف شد.

 به گفته محمد شریعتی مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان احتمال بسته شدن موقت ورودی آب به کانال از امشب برای کمتر شدن حجم و شدت جریان آب و جستجوی بهتر غواصان در صبح فردا وجود دارد.

 

وی ادامه داد: دمای در بستر کانال آب به اندازه ای سرد است که در زمانهای بیشتر از یک ساعته غواصان آتش نشان در بستر کانال باعث انجماد دیمن (دهانه دستگاه تنفسی غواصان) و عملکرد ناقص دستگاه میشود و غواصان مجبورند برای دقایقی خارج از آب قرار گیرند.

 شریعتی یاد آور شد:  گل آلود بودن شدید آب و اشیاء خطرناک و برنده بستر کانال خطرات جستجو را برای غواصان آتش‌نشان دو چندان کرده است.

عصر سه شنبه دو خواهر در کانال آب اصفهانک سقوط کردند و عملیات امداد ونجات توسط غواصان آتش نشان در دقایق ابتدایی شورع شد،  امروز بعد از تلاش زیاد غواصان جسد یکی از خواهران پیدا شد و عملیات جستجو برای پیدا کردن جسد دوم همچنان ادامه دارد.

مطالب پیشنهادی