11:34 1395/11/20

به گزارش مفتاح، ارتش سوریه با هجوم تروریست‌های جبهه‌النصره به حومه دمشق مقابله کرد.

بر اساس نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش و نیروهای مسلح سوریه با هجوم تروریست های جبهه النصره به یکی از مراکز نظامی در منطقه حرستا در حومه دمشق مقابله کردند و تروریست ها را ناکام گذاشتند.

به گزارش یک منبع نظامی سوری، تلاش یک گروه از عناصر تروریستی جبهه النصره برای حمله به یکی از مراکز نظامی ارتش سوریه در منطقه حرستا ناکام ماند و ارتش سوریه با زیر نظر گرفتن تروریست ها، شماری از آنان را به هلاکت رساند.

در این عملیات ارتش سوریه همچنین تونلی به طول 500 متر در منطقه حرستا کشف کرد که تروریست های برای حمله به مراکز نظامی از آن استفاده می کرده‌اند. نیروهای سوریه همچنین مقادیری بمب و نارنجک دودزا در این تونل کشف و ضبط کردند.

ارتش سوریه همچنین با هجوم تروریست ها به ساختمان فرمانداری در حومه دمشق مقابله کرد و با پشتیبانی نیروی هوایی توانستند تروریست های داعش را شکست دهد.

در حومه شمالی حمص نیز ارتش سوریه با هدف قرار دادن مواضع تروریست های جبهه النصره در روستاهای "تیرمعله" و "عزالدین"، شماری از تروریست را به هلاکت رساند.

در حومه شرقی حمص و در اطراف شهر تاریخی تدمر نیز ارتش سوریه حملات خود به تروریست های داعش را در میدان نفتی مهر و منطقه بیارات افزایش داده و بر یکی از بلندی های راهبردی این منطقه مسلط شد.

در این عملیات، تروریست ها هدف حملات جنگنده‌ای و توپخانه ای ارتش سوریه قرار گرفتند و چندین مقر و شماری از تسلیحات آنان منهدم شد.

ارتش سوریه همچنین با کمین در مسیر تروریست های جبهه النصره در اطراف روستای "کبانه" در حومه لاذقیه، یک گروه 8 نفره از تروریست ها را به هلاکت رساند و سلاح های آنان را ضبط کرد.

 

در حومه شرقی حلب نیز نیروهای حفاظتی فرودگاه "کویرس"، در عملیاتی ویژه مرکز تجمع آخرین تروریست‌های این منطقه را هدف قرار دادند و بر بلندی راهبردی "حواره" در این منطقه مسلط شدند.

در این عملیات نیز شماری از تروریست‌ها کشته و زخمی شدند و همچنین مقر و تسلیحات آنان در این منطقه راهبردی منهدم شد.

ارتش سوریه در اطراف فرودگاه دیرالزور نیز بار دیگر با تروریست های داعش درگیر شده و 9 نفر از آنان را به هلاکت رساند.

نیروهای حفاظتی فرودگاه دیرالزور با زیر آتش گرفتن محورهای ارتباطی تروریست های داعش در اطراف فرودگاه، مانع هجوم آنان به این منطقه شدند و شماری از آنان را به هلاکت رسانده و تسلیحاتشان را منهدم ساختند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

مطالب پیشنهادی