20:08 1395/11/19

 

 

به گزارش مفتاح، حسین کشایی، مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به افتتاح طرح‌های بزرگی چون بهسازی شبکه موبایل وفاز دوم ftth  با حضور نوبخت معاون رئیس جمهور، در هفته گذشته اشاره داشت وگفت: تلاش ما در مخابرات حرکت در جهت منویات رهبر انقلاب ونظام است وتلاش می‌کنیم وظایف محوله را به خوبی انجام بدهیم.

وی با اشاره به بزرگی پروژه‌های مخابراتی گفت: چندین طرح بزرگ وابرپروژه داشتیم وبرای اوین بار در تاریخ مخابرات از لقب ابر پروژه استفاده شده است.

کشایی با بیان اینکه دو هزار و406 پروژه با اعتباری بالغ بر 4900 میلیارد تومان انجام شده گفت: این پروژه ها شامل 131 مورد تاسیس وتوسعه پروژه‌های AG/GPON ، 1328 مورد توسعه وبهسازی وجایگزینی شبکه تلفن همراه، 83 مورد ظرفیت سازی وتوسعه پورت پر سرعت دیتا، افزایش ظرفیت ارتباط بین مراکز مخابراتی 167 مورد، افزایش ظرفیت باطری واجرای تغذیه نیروی مراکز وسایتها 74، توسعه ارتباطات فیبر نوری 259 مورد، توسعه وتقویت شبکه کابل 346 مورد و17 مورد اجرای دکل کانل تلفن همراه را شامل می شود.

وی با اشاره به اینکه از سال 73  که اولین موبایل در شهر اصفهان به صدا درامد تا کنون با افزایش مشترکین توسعه شبکه داشتیم گفت: توسعه وبهسازی وجایگزینی شبکه تلفن همراه یکی از پروژهای مهم مخابراتی است. 2500 سایت تلفن همراه در 1400 نقطه نصب وبه بهره برداری رسید.

 

مدیرعامل شرکت مخابرات منطقه اصفهان یکی از مشکلات موجود در شبکه را وجود ابزارتوسعه شبکه بابرندهای مختلف عنوان کرد وافزود: این موضوع مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد با تلاش مسوولین شرکت هممراه اول تمام تجهیزات تا اتمام سال 95 مجهز وبه روز می‌شود واین تغییر به گونه ای به وجود آمد تا خللی در شبکه به وجود نیاید.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای به روز رسانی تجهیرات را 700 میلیارد تومان بیان کرد که تا کنون 400 میلیارد تومان آن جذب شده است.

کشایی از نوسازی کل شبکه تلفن همراه اول وپوشش نسل سوم در 108 شهر اصفهان خبر دادو گفت: 70 شهر اصفهان در پوشش نسل چهارم قرار گرفت و 38 منطقه گردشگری و50 منطقه روستایی نیز در پوشش نسل سوم قرار می گیرد.

وی با تاکید بر افزایش تا 40 مگا بایت پهنای باند در نسل چهارم گفت: در تلاشیم تا سال 2020 نسل پنجم را نیز به شبکه وارد کنیم. با اجرای نسل چهارم پهنای باند از 7 گیگ به 70 گیگ رسید وده برابر افزایش داشت.

وی با بیان به روز رسانی 704 سایت در یک ماه این عملیات را یک رکورد در مخابرات بیان داشت وگفت: از ابتدای سال در یک روز عملیات اجرایی 65 سایت را به ثبت رساندیم که در نوع خود بی نظیر است

وی در ادامه سخنانش به اجرای فاز دوم فیبر نوری اشاره داشت وگفت: افزایش پهنای باند یکی از آرزوهای اپراتورهاست. فیبر نوری شاید تنها تکنولوژی باشد که بتواند تا ده سال آینده پاسخگوی نیاز ما باشد

کشایی با بیان اینکه فیبر نوری پهنای باند مناسب دارد افزود: با ورود موبایل اتصال آدمها به یکدیگر صورت گرفت وبا فیبر نوری اتصال اشیا به شبکه میسر می شودودر آینده اتصال تمام المان ها به شبکه  ممکن می‌شود.

وی با اشاره به اجرای فیبر نوری در برخی از خیاان اصلی شهر گفت: تا کنون 20 مجتمع مسکونی که حاضر شده اند فیبر نوری را داخل منزل انجام بدهند از فیبر نوری بهرهمند شده اند

وی فیبر نوری را بسیار با اهمیت خواند وادامه داد: اطلاع مردم از فیبر نوری ومزیت های آن بسیار کم است. فیبر نوری قابلیت دارد تا یک گیگ به مردم خدمات ارائه کند و نزدیک به 400 مگا بیت پهنای باند در بخش موبایل خواهیم داشت وسرعت بسیا بی نظیری خواهد بود.

وی همچنین به بهینه سازی سایت‌ها اشاره داشت .گفت: اجرای این پروژه برای برای مخابرات سخت وزمان بر بود اما تمامی مناطق به صورت کامل پوشش داده شده اند وخللی در شبکه نداشتیم.

 

کشایی توسعه شبکه تلفن ثابت را یکی از برنامه‌های مخابرات بیان داشت وگفت: توسعه شبکه فیبر نوری  به این منظور است قابلیت افزایش خط تلفن در این شبکه وجود دارد. در حال حاضر محدوده طوقچی به اجرا درامده است وسایر مناطق در دستور کار است.

 وی در خصوص اجرای فیبر نوری ومشکلات به وجود آمده برای سایر شرکت ها گفت:  ما مجبور به توسعه هستیم وباید شرکت‌ها تجهیزات لازم را در مناطق نصب کنند تا مشترکینشان بتوانند از امکانات استفاده کنند، اما به علت گرانی تجهیزات شرکت‌ها زیر بار خرید ونصب تجهیزات نمی روند ولی ما هم نمی توانیم 2 میلیون و400 هزار مشترک را از رسیدن به تکنولوژی بی بهره کنیم.

مطالب پیشنهادی